Od 1 stycznia kamery monitorujące zaczną działać na Morzu Północnym w celu zabezpieczenia infrastruktury krytycznej, takiej jak turbiny wiatrowe czy podwodne rurociągi - poinformował belgijski minister ds. Morza Północnego Vincent Van Quickenborne.
Przy 50 tys. rejsów rocznie Morze Północne jest bardziej ruchliwe niż kiedykolwiek. Ustawa o bezpieczeństwie morskim, która reguluje bezpieczeństwo na morzu i w portach, wymagała zatem nowelizacji.
Co więcej, rosyjska inwazja na Ukrainę pokazała, że infrastruktura krytyczna w belgijskiej części Morza Północnego – 2,2 GW turbin wiatrowych oraz dziesiątki podmorskich kabli i rurociągów – musi być zabezpieczona przed sabotażem i szpiegostwem - podaje agencja Belga.
Mają się do tego przyczynić kamery monitoringu. Do tej pory nie było to możliwe ze względów prawnych. Nowy dekret królewski, który wejdzie w życie 1 stycznia 2023 roku, zmienia to, umożliwiając inteligentnym kamerom automatyczne rozpoznawanie statków. Urządzenia zostały zainstalowane na pokładach łodzi i samolotów. Monitoring będzie odbywał się także za pomocą dronów.
Każdy, kto korzysta z kamery na morzu, będzie musiał przestrzegać przepisów RODO, a tym samym prowadzić dokumentację dotyczącą przetwarzania danych i miejsc, w których można oglądać zdjęcia.
Fot. Depositphotos
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych