ew
Wicepremier ChRL Liu He rozmawiał we wtorek przez telefon z ministrem finansów USA Stevenem Mnuchinem i przedstawicielem USA ds. handlu Robertem Lighthizerem o kwestiach kluczowych dla dwustronnych negocjacji handlowych - podała chińska agencja Xinhua.
"Strony przeprowadziły konsultacje dotyczące kluczowych kwestii związanych z tekstem i opracowały plan następnego etapu prac" - przekazała Xinhua, nie podając dodatkowych szczegółów. Według hongkońskiego dziennika "South China Morning Post" urzędnicy ustalali treść planowanego porozumienia handlowego.
ChRL i USA toczą obecnie spór, który chińskie ministerstwo handlu określało jako największą wojnę handlową w historii gospodarki. Waszyngton nałożył karne cła na chińskie towary, by zmusić Pekin do zmiany jego polityki handlowej, którą władze USA uznają za nieuczciwą. Chiny odpowiedziały taryfami odwetowymi.
W grudniu 2018 roku prezydent USA Donald Trump spotkał się w Argentynie z prezydentem ChRL Xi Jinpingiem. Obaj przywódcy uzgodnili wówczas "zawieszenie broni" w konflikcie handlowym, które miało obowiązywać do 1 marca.
Osiągnięte w ostatnich tygodniach postępy w negocjacjach skłoniły jednak Biały Dom do bezterminowego wstrzymania podwyżki karnych ceł na chińskie produkty warte 200 mld dolarów rocznie. Wcześniej zapowiadano, że cła wzrosną, jeśli obie strony nie osiągną ostatecznego porozumienia przed 2 marca.
Wiceminister handlu ChRL Wang Shouwen powiedział niedawno dziennikarzom, że obie strony komunikują się ze sobą "dniem i nocą" i nie szczędzą wysiłków, by dojść do porozumienia. Zaznaczył, że powinno ono się opierać na równości stron i uczciwości oraz doprowadzić do zniesienia wszystkich karnych i odwetowych ceł, jakie oba kraje nałożyły na wzajemny eksport.
Prezydent Trump skarży się na olbrzymi deficyt swojego kraju w wymianie handlowej z Chinami i zarzuca Pekinowi nieuczciwe praktyki, w tym o wymuszanie transferu technologii od działających w Chinach zagranicznych firm, jak również o dotowanie rodzimego sektora technologicznego.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych