sons
Unijni ministrowie odpowiedzialni za rynek wewnętrzny i przemysł z zadowoleniem przyjęli w piątek przedstawiony przez KE plan odbudowy gospodarczej po koronakryzysie. Jak wskazali przyspieszenie transformacji cyfrowej będzie zasadniczym elementem reakcji UE na załamanie w gospodarce.
We wspólnym stanowisku wypracowanym podczas wideokonferencji ministrowie pozytywnie odebrali cele planu naprawy dla Europy, ze szczególnym naciskiem na wspieranie inwestycji publicznych i zachęcania do inwestycji prywatnych.
Jak podkreślili przywrócenie funkcjonowania, wzmocnienie i pogłębienie jednolitego unijnego rynku we wszystkich jego wymiarach jest warunkiem konkurencyjności przemysłu.
Ministrowie wezwali do przedstawiania szczegółowych propozycji wzmocnienia odporności rynku UE w obliczu kryzysów. Podkreślili przy tym znaczenie zarówno zielonej, jak i cyfrowej transformacji jako siły napędowej europejskiego ożywienia gospodarczego. Ich zdaniem Europejski Zielony Ład powinien być strategią wzrostu UE przekształcającą Unię w zrównoważoną, neutralną dla klimatu i działającą w obiegu zamkniętym gospodarkę.
Ministrowie zwrócili uwagę na znaczenie wzmocnienia odporności unijnej gospodarki na zawirowania, a także "strategicznej autonomii" w zakresie kluczowych technologii i łańcuchów dostaw. Jak zaznaczyli finansowanie projektów będących przedmiotem wspólnego europejskiego zainteresowania to jedno z narzędzi wspierania "strategicznych łańcuchów" w UE.
Państwa członkowskie Unii chcą, żeby Komisja Europejska przedstawiła odpowiednie propozycje tak, by UE lepiej radziła sobie w takich krytycznych momentach jak w ciągu ostatnich tygodni.
Wspólne oświadczenie zwraca ponadto uwagę na konieczność zwiększenia innowacyjności gospodarki poprzez wdrożenie programu na rzecz umiejętności pracowników oraz zwiększenie współpracy i wydajności małych i średnich firm.
Ministrowie wskazali ponadto na potrzebę zdefiniowania wskaźników, by móc porównywać działania poszczególnych państw podejmowane w celu pobudzenia i odnowienia gospodarki europejskiej oraz wzmocnienia jej wzrostu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych