pc
Portowy Zarzis na południu Tunezji nie radzi sobie z liczbą zwłok wyławianych z Morza Śródziemnego. Władze organizują pochówek dla migrantów, którzy utonęli podczas drogi do Europy, jednak w 75-tysięcznym mieście brakuje już miejsca.
"(...) W kulturze Zarzis nie możemy zostawiać ciał. To smutne, ponieważ ci ludzie mogliby być naszymi siostrami, matkami, ojcami, dziećmi. Mamy też tutaj młodych ludzi, którzy stali się rozbitkami i wiemy, jak to jest, kiedy ktoś bliski utonie" - powiedział zastępca burmistrza Fauzi Khennisi.
Zaapelował o pomoc, podkreślając, że gmina znajduje się już na granicy swoich możliwości i brakuje jej środków, by poradzić sobie z problemem.
Wszystkie zwłoki wyławiane między Zarzis a turystyczną wyspą Dżerbą trafiają do szpitala w Kabisie, ponieważ jest to jedyna regionalna placówka, która może pobierać DNA od zmarłych. Dyrektor szpitala Hechmi Lakhrech podkreślił, że proces ten pomaga w informowaniu rodzin o utonięciu krewnych.
Według jego słów od 6 lipca miejscowa kostnica, mogąca pomieścić 30 ciał, jest przeciążona. Ponadto, placówka zatrudnia jedynie dwoje lekarzy sądowych i dwoje asystentów, a także brakuje jej sprzętu.
Gubernator Kabis, Mongi Thameur, powiedział, że po przeprowadzeniu sekcji ciała trzymane są w kostnicy do momentu znalezienia miejsca pochówku. Ze względu na to, że wiele gmin odmawia chowania ciał migrantów, jest to skomplikowany proces.
Jak podkreślił, część urzędników boi się, że ciała są zakażone cholerą; inni odmawiają pochowania na muzułmańskich cmentarzach ludzi, co do których nie ma pewności, jakiego byli wyznania.
Tylko 1 lipca w ciągu jednego dnia w okolicach Zarzis wyłowiono z morza ponad 80 ciał, 12 lipca - 45.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych