pc
Jakikolwiek bezumowny brexit byłby tragedią zarówno dla Unii Europejskiej, jak i dla Wielkiej Brytanii - oświadczył we wtorek na konferencji w Brukseli wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Frans Timmermans.
"Bezumowny brexit, twardy brexit, byłby tragedią dla wszystkich stron, nie tylko dla Wielkiej Brytanii" - zaznaczył Holender. Timmermans podkreślił, że stanowisko UE w sprawie brexitu jest jasne.
"Zjednoczone Królestwo osiągnęło porozumienie z Unią Europejską o wyjściu Wielkiej Brytanii ze Wspólnoty i Unia Europejska będzie trzymać się tej umowy” - powiedział Timmermans w nawiązaniu do powtarzających się deklaracji przyszłego brytyjskiego premiera Borisa Johnsona dotyczących renegocjacji umowy, która został trzykrotnie odrzucona przez Izbę Gmin.
Negocjator brexitu z ramienia Parlamentu Europejskiego Guy Verhofstadt poinformował we wtorek na Twitterze, że w środę europarlamentarna Grupa Sterująca ds. Brexitu spotka się z unijnym negocjatorem Michelem Barnierem, "żeby odpowiedzieć na wybór Borisa Johnsona". Po tym spotkaniu ma zostać przedstawione stanowisko w tej sprawie.
Były minister spraw zagranicznych Wielkiej Brytanii Johnson został ogłoszony we wtorek nowym liderem rządzącej Partii Konserwatywnej, pokonując w wyborach obecnego szefa dyplomacji Jeremy'ego Hunta. W środę polityk obejmie także urząd premiera w miejsce ustępującej Theresy May.
Johnson wielokrotnie wyrażał zamiar renegocjacji zawartej w ubiegłym roku umowy rozwodowej Wielkiej Brytanii z UE.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych