pc
Niemiecki dziennik "Sueddeutsche Zeitung" pisze w poniedziałek, że europejska strategia wobec Chin, polegająca na próbie wywołania zmian demokratycznych poprzez rozwój handlu poniosła klęskę. UE i Państwo Środka stały się rywalami - zauważa gazeta.
"W ostatnich 40 latach Chińska Republika Ludowa stała się gospodarczo bardziej otwarta i z jednego z najbiedniejszych krajów świata stała się drugą gospodarką globu. Nie powstało tam jednak wolne, demokratyczne społeczeństwo" - zauważa lewicowo-liberalny dziennik z Monachium. "Pytanie, które jest dziś szczególnie aktualne brzmi: kto kogo w przyszłości zmieni?" - dodaje.
Zdaniem "Sueddeutsche Zeitung" Unia Europejska i ChRL są obecnie rywalami: wspierane przez państwo chińskie firmy szturmują Europę, forsują infrastrukturalny Nowy Jedwabny Szlak, rozgrywając przy tym poszczególne kraje UE przeciwko sobie, kusząc kredytami i inwestycjami.
"To dobrze, że Europejczycy chcą wreszcie wypracować wspólną linię postępowania wobec Chin" - chwali "SZ" jeden z punktów programu najbliższego szczytu UE, który zaplanowano na 21-22 marca. "Dobrze, że UE nie działa z pianą na ustach, jak prezydent USA Donald Trump, który pchnął świat na skraj rujnującej wojny handlowej. Można i należy współpracować z Chinami, ale należy zaostrzyć reguły" - postuluje.
"SZ" opowiada się za ograniczeniem swobody działania chińskich firm na terytorium UE, jeśli Chiny nie otworzą się na europejskie przedsiębiorstwa.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych