pc
Sejm uchwalił rządową nowelę ustawy o żegludze śródlądowej, który ma m.in. umożliwić armatorom odnawianie dokumentów bezpieczeństwa. Nowe przepisy wdrażają do polskiego prawa przepisy unijne.
Za uchwaleniem nowelizacji opowiedziało się 420 posłów, 7 było przeciw, a 2 wstrzymało się od głosu.
Rządowy projekt zmiany ustawy z 21 grudnia 2000 r. ma na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej. Chodzi o implementację dwóch dyrektyw unijnych: z 14 września 2016 oraz 18 kwietnia 2018 r.
W środę podczas sprawozdania sejmowej Komisja Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej posłowie nie zgłosili do projektu zmiany ustawy żadnych poprawek.
Nowe przepisy zakładają wprowadzenie możliwości uzyskiwania przez armatorów nowego dokumentu, to jest uzupełniającego świadectwa zdolności żeglugowej, ustalenie nowych wymagań i procedur dotyczących uznawania instytucji kwalifikacyjnych i wprowadzenie możliwości odnawiania dokumentów bezpieczeństwa.
Przepisy dają także możliwość upoważnienia przedsiębiorców do instalacji, naprawy, konserwacji i wymiany sprzętu nawigacyjnego w celu wydawania świadectw dotyczących radarowego sprzętu nawigacyjnego lub wskaźników skrętu statków i jego badania. Znalazł się tam także zapis o przyznaniu osobom zainteresowanym uprawnienia do wglądu do unijnego świadectwa zdolności żeglugowej.
Raportowanie ESG – nowe obciążenia finansowe dla przedsiębiorców i brak polskich regulacji
Nowi wiceprezesowie w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego
Bandera, armator, wynagrodzenie - marynarskie podatki w praktyce
Ubezpieczenia Kadłuba i Maszyn (Hull & Machinery) – podstawowe ryzyka morskie jednostek pływających
Krzysztof Trofiniak prezesem Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A.