mk
Premier Słowacji Peter Pellegrini powiedział we wtorek w Bratysławie premierowi Ukrainy Wołodymyrowi Hrojsmanowi, że odrzuca projekt Nord Stream 2.
Zadeklarował, że Słowacja chce uczestniczyć w konsorcjum, które zajmie się rekonstrukcją ukraińskiej infrastruktury gazowej.
To pierwsza od czterech lat wizyta ukraińskiego szefa rządu na Słowacji. "Jest wiele państw, które mówią o pomaganiu Ukrainie, ale są chętne wspierać to, że powstanie bypass, który ominie Ukrainę" - powiedział Pellegrini, odnosząc się do Nord Stream 2. Jak zaznaczył, efektem zrealizowania tego projektu mogłoby być wstrzymanie bądź też zmniejszenie do minimum tranzytu rosyjskiego gazu przez Ukrainę.
Słowacja w 2014 roku podjęła dostawy rosyjskiego gazu rewersem na Ukrainę, co według Hrojsmana uchroniło jego kraj przed zależnością od Rosji. Ukraiński premier zaznaczył, że w 2018 roku wykorzystano 46 proc. potencjału tego rewersu, co umożliwia zwiększenie dostaw w razie sytuacji nadzwyczajnej. Jego zdaniem Nord Stream 2 to element rosyjskiej wojny hybrydowej z państwami europejskimi.
Pellegrini zapewnił o politycznym poparciu Słowacji dla Ukrainy na arenie międzynarodowej, także jeśli chodzi o jej integrację z Unią Europejską. "Wspieramy suwerenność i integralność terytorialną Ukrainy włącznie z półwyspem Krym oraz obwodami donieckim i ługańskim. Republika Słowacka w pełni wspiera integracyjne ambicje Ukrainy" - zadeklarował.
Hrojsman podziękował Słowacji za wsparcie, którego udziela Ukrainie jako kraj przewodniczący Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie (OBWE). Rosję nazwał „sąsiadem, który stał się agresorem”.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych