gm24
Premier Ukrainy Ołeksij Honczaruk nie wykluczył wojny gazowej z Rosją po wygaśnięciu kontraktu ws. tranzytu rosyjskiego gazu przez ukraińskie rurociągi na Zachód. Wyraził zadowolenie, że sprawę gazu omawiano na szczycie normandzkim w Paryżu poza kwestią Donbasu.
„Osiągnęliśmy swoje cele w sprawie gazu: wyprowadziliśmy tę kwestię poza omówienie sytuacji w Donbasie. Nie doszło do ustaleń w sprawie kontraktu, ale nie miały one zapaść w Paryżu” - napisał szef rządu we wtorek na Facebooku.
„Ukraina nadal będzie rozmawiała o gazie; niewykluczone, że rozmowy nie będą proste, możliwe, że dojdzie do +wojny gazowej+. Jesteśmy jednak do niej przygotowani: nasze zbiorniki (podziemne składy gazu) są zapełnione, naszą logikę popiera UE, opowiadają się za nią decyzje sztokholmskiego arbitrażu, a Nord Stream 2 nie jest jeszcze dobudowany” - podkreślił.
Premier powtórzył, że Ukraina potrzebuje długookresowej umowy na tranzyt gazu, i zapewnił, że Kijów nie zrezygnuje z pieniędzy, które w ramach decyzji Sądu Arbitrażowego w Sztokholmie powinien wypłacić jej rosyjski Gazprom. „Rozpatrujemy wariant spłaty tego zadłużenia gazem” - zaznaczył.
Honczaruk ocenił, że rozmowy czwórki normandzkiej (Ukraina, Rosja, Francja, Niemcy) na temat uregulowania konfliktu w Donbasie, które odbyły się dzień wcześniej we Francji, zakończyły się sukcesem dla jego kraju.
„Spotkanie normandzkie to jednoznaczny sukces dyplomatyczny prezydenta Ukrainy Wołodymyra Zełenskiego, który kontynuuje walkę o pokój i odzyskanie przez Ukrainę swoich terytoriów” - napisał szef ukraińskiego rządu.
Naftohaz i Gazprom prowadzą obecnie trudne rozmowy na temat nowego kontraktu dotyczącego tranzytu rosyjskiego gazu przez ukraiński system przesyłowy do odbiorców na Zachodzie. W negocjacjach tych uczestniczy Komisja Europejska. Umowa, która obowiązuje w tej sprawie obecnie, wygasa z końcem grudnia br.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych