gm24
Szefowie ośmiu organizacji przedsiębiorców i pracodawców zaapelowali o rozszerzenie ustawy tzw. Tarczy Antykryzysowej o systemowe rozwiązania wspierające przedsiębiorców i pracowników - napisali we wspólnej deklaracji. Podkreślili, że kluczowe jest niezwłoczne wprowadzenie w życie niezbędnych decyzji.
Szefowie organizacji zadeklarowali pełną współpracę z rządem oraz wszystkimi stronami sceny politycznej, aby wypracować i wdrożyć efektywne rozwiązania ratunkowe.
"Obecnie obowiązujące przepisy są nieadekwatne do wyzwań. Zaproponowana przez rząd Tarcza Antykryzysowa to dobry kierunek działań, jednak daleko niewystarczający. Rozumiemy, że musi on być jak najszybciej uchwalony przez parlament. Dlatego apelujemy o rozszerzenie tej ustawy o systemowe rozwiązania wspierające przedsiębiorców i pracowników – należy jak najszybciej przystąpić do prac legislacyjnych uzupełniających Tarczę Antykryzysową" - napisali we wspólnej organizacji szefowie organizacji przedsiębiorców i pracodawców w Polsce.
Pod deklaracją podpisali się szefowie: Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych, Federacji Przedsiębiorców Polskich, Krajowej Izby Gospodarczej, Konfederacji Lewiatan, Polskiej Rady Biznesu, Pracodawców RP, Związku Pracodawców Business Centre Club, Związku Rzemiosła Polskiego.
Jak wskazali, sygnatariusze deklarują swój bezpośredni udział w implementacji rozwiązań. "Kluczowym jest niezwłoczne wprowadzenie w życie niezbędnych decyzji. Obecnie obowiązujące przepisy są nieadekwatne do wyzwań" - napisali.
Ponadto, szefowie tych organizacji, "kierując się odpowiedzialnością za los Polaków, zagrożonych pandemią i recesją gospodarczą" uznają za konieczność reaktywowanie Rady Przedsiębiorczości powołanej pierwotnie 17 listopada 2003 r.
W deklaracji czytamy, że sygnatariusze Rady Przedsiębiorczości wychodzą z założenia, że nadzwyczajna sytuacja w polskim państwie wymaga nadzwyczajnych środków i działań. "Nie ma czasu na spory, dyskusje i politykowanie" - wskazali.
Jak podkreślono w deklaracji, branże, które potrzebują natychmiastowej pomocy to usługi, hotelarstwo, gastronomia i turystyka, transport i logistyka, przemysł motoryzacyjny, wybrane dziedziny handlu, w szczególności branża odzieżowa, ale także sklepy przemysłowe i branżowe.
Dodali, że jest kwestią czasu, gdy przerwy w łańcuchu dostaw oraz powszechna kwarantanna dotkną również polski przemysł oraz wszystkie pozostałe sektory gospodarki. Dlatego skuteczna pomoc musi przyjąć rozmiary niespotykane od czasów II Wojny Światowej, o czym wyraźnie mówią w swoich wystąpieniach przywódcy największych gospodarek UE, a także Wielkiej Brytanii, USA czy Japonii.
Rzecznik rządu Piotr Müller zapowiedział w rozmowie z PAP, że projekt dotyczący tzw. tarczy antykryzysowej zostanie przyjęty przez Radę Ministrów w środę w trybie obiegowym.
Rządowym projektem pakietu antykryzysowego, nazywanym Tarczą Antykryzysową, w piątek ma się zająć Sejm. Projekt to odpowiedź rządu na kryzys wywołany panującą epidemią koronawirusa.
18 marca br. odbyła się Rada Gabinetowa, poświęcona pakietowi pomocowemu dla gospodarki w związku z negatywnymi skutkami epidemii koronawirusa. Po posiedzeniu, premier Mateusz Morawiecki poinformował o powstaniu projektu pod nazwą: Gospodarcza i społeczna tarcza antykryzysowa dla bezpieczeństwa przedsiębiorstw i pracowników w związku z pandemią wirusa SARS-Cov-2. Szacunkowa wartość pakietu to ok. 212 mld zł.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych