pc
Zapewnienie stabilnego źródła finansowania Państwowemu Gospodarstwu Wodnemu Wody Polskie przewiduje projekt nowelizacji ustawy Prawo wodne, którego pierwsze czytanie odbyło się w czwartek w sejmowej komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Nowelizacja ustawy wykonuje prawo Unii Europejskiej. Posłowie przyjęli poprawki biura legislacyjnego, w większości o charakterze redakcyjnym i doprecyzowującym.
Ponadto przewodnicząca komisji, Dorota Arciszewska-Mielewczyk, zgłosiła poprawkę, która przesuwa z 31 grudnia 2020 roku na 31 grudnia 2026 termin wejście w życie przepisów dotyczących stosowania przez podmioty do tego zobowiązane przyrządów pomiarowych umożliwiających pomiar ilości pobranej wody oraz ilości ścieków odprowadzanych do wód lub do ziemi.
"Związane jest to z potrzebą zebrania i zabezpieczenia na ten cel w budżecie Wód Polskich odpowiednich środków i zapewni odpowiedzi czas na przeprowadzenie postępowania przetargowego na zakup przyrządów pomiarowych" - powiedziała przewodnicząca.
Jak informuje Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Wody Polskie przejmą uprawnienia właścicielskie Skarbu Państwa nad śródlądowymi drogami wodnymi o szczególnym znaczeniu transportowym. Jak wyjaśniło CIR, oznaczać to będzie, że Wody Polskie takie uprawnienia przejmą od ministra ds. żeglugi śródlądowej.
Resort zakłada ponadto, że nowe przepisy wprowadzą rozwiązania usprawniające postępowania administracyjne. Uszczegółowione zostaną wymogi dotyczących wydawania zgód wodnoprawnych, a także decyzji: określających charakter wód, ustalających linię brzegu, zwalniających z zakazów obowiązujących na obszarach szczególnego zagrożenia powodzią.
Nowe przepisy mają pozwolić także na dokładniejsze badanie stanu wód morskich według wystandaryzowanych kryteriów metodologicznych. W projektowanej noweli zapisano m.in., że działalności służb państwowych: Państwowej Służby Hydrologiczno-Meteorologicznej, Państwowej Służby Hydrogeologicznej i Państwowej Służby ds. Bezpieczeństwa Budowli Piętrzących będzie finansowana z budżetu państwa, a nie jak jest obecnie przez Wody Polskie.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych