pc
Dozory policyjne, zakazy upuszczania kraju oraz poręczenia majątkowe zastosowała prokuratura wobec trzech osób, w tym b. prezesa i b. wiceprezesa Lotos Petrobaltic SA podejrzanych o wyrządzenie szkody w mieniu spółki. Podejrzani nie przyznali się do popełnienia przestępstw.
O zastosowaniu wobec podejrzanych środków zapobiegawczych mających charakter wolnościowy, poinformował w czwartek PAP Maciej Załęski - rzecznik prasowy Prokuratury Regionalnej w Gdańsku, która to prowadzi śledztwo w sprawę wyrządzenia szkody w mieniu Lotos Petrobaltic SA.
Załęski poinformował, że wobec wszystkich podejrzanych zastosowano: dozór policyjny (będą musieli raz w tygodniu meldować się we wskazanej jednostce policji), zakaz kontaktowania się z pozostałymi podejrzanymi oraz zakaz upuszczania kraju połączony z zatrzymaniem paszportu.
Prokurator zdecydował też o poręczeniach majątkowych w wysokości 1 miliona zł w stosunku do byłego prezesa zarządu oraz po 500 tysięcy zł. w stosunku do dwóch pozostałych podejrzanych.
Załęski poinformował, że podejrzani nie przyznali się do popełnienia zarzucanych im przestępstw i złożyli obszerne wyjaśnienia.
Funkcjonariusze ABW, na polecenie Prokuratury Regionalnej w Gdańsku, zatrzymali w środę trzy osoby w związku z zarzutami dotyczącymi wyrządzenia szkody w mieniu spółki Lotos Petrobaltic SA. Wśród zatrzymanych był Zbigniew P., były prezes zarządu tej spółki, Dariusz W., były wiceprezes zarządu oraz Robert N., były kierownik realizowanego projektu zagospodarowania złoża B8.
Zatrzymanym osobom przedstawiono zarzuty niedopełnienia obowiązków w trakcie realizacji inwestycji dotyczącej wykorzystania jednego ze złóż ropy naftowej oraz przebudowy platformy wiertniczej "Petrobaltic", czego skutkiem było wyrządzenie w mieniu tej spółki szkody w wielkich rozmiarach, w wysokości nie mniejszej niż 47 mln zł.
W trakcie śledztwa ustalono, że "podejrzani, doprowadzając do zawarcia z włoską firmą aneksu do umowy na przebudowę platformy wiertniczej, nie zweryfikowali kosztów tej inwestycji i podjęli nieuzasadnione gospodarczo decyzje dotyczące wyboru technologii do jej realizacji w zakresie posadowienia platformy".
Decyzje te, dotyczące lat 2014–2015, skutkowały, według ustaleń śledztwa, "znaczącym zwiększeniem kosztów inwestycji".
Podejrzanym grozi kara do 10 lat więzienia.
Rzecznik prasowy Grupy Lotos SA Adam Kasprzyk potwierdził, że trzej zatrzymani przez funkcjonariuszy gdańskiej delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego mężczyźni, to byli menedżerowie spółki Lotos Petrobaltic. "Informujemy, że przedstawiciele koncernu deklarują współpracę z organami ścigania i udzielają wszystkich niezbędnych informacji, które przyczynią się do pełnego wyjaśnienia sprawy" - podkreślił.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych