ew
Minister finansów i gospodarki Francji Bruno Le Maire w czwartek w stacji France 2 wyraził nadzieję, że przedstawiony w środę projekt Komisji Europejskiej dotyczący wsparcia gospodarki UE wart 750 mld euro zostanie przyjęty w najbliższych tygodniach.
Jeśli plan zostanie przyjęty, będzie stanowił moment przełomowy w historii integracji Unii Europejskiej, stanowi bowiem krok w kierunku uwspólnotowienia długu państw unijnych - komentuje Reuters. Agencja podkreśla jednak, że niektóre państwa europejskiej Północy są przeciwne takiemu rozwiązaniu.
Projekt Komisji Europejskiej zakłada przeznaczenie 750 mld euro w grantach i pożyczkach, w ramach instrumentu ożywienia gospodarczego, na wsparcie w głównej mierze krajów, które szczególnie ucierpiały na skutek pandemii koronawirusa.
Jednak kanclerz Austrii Sebastian Kurz ocenił w środę, że projekt KE to zaledwie "punkt wyjścia do negocjacji na ten temat". Podkreślił, że woli, by środki te wypłacane były w formie pożyczek.
Podobne stanowisko wyraziły oprócz Austrii także Holandia, Dania i Szwecja. Te cztery kraje, nazywane w UE grupą "oszczędnych", uznaje, że wszelkie uwspólnotowienie długu państw unijnych pozwoliłoby krajom mniej zdyscyplinowanym i słabszym niezasłużenie skorzystać z taniego finansowania dzięki bogatszym państwom Północy.
Po ogłoszeniu komunikatu "oszczędnych" agencja AFP napisała, powołując się na źródła dyplomatyczne, że skoro przyjęcie unijnego budżetu wymaga jednomyślności wszystkich państw UE, to rozmowy o budżecie będą "bardzo trudne" i zapewne "dyskusje te potrwają co najmniej do lipca".
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych