pc
Francja zaapelowała w sobotę do irańskich władz o "jak najszybsze zwolnienie" brytyjskiego tankowca Stena Impero, który został dzień wcześniej przejęty przez Gwardię Rewolucyjną w rejonie cieśniny Ormuz.
"Apelujemy do irańskich władz o jak najszybsze zwolnienie statku i jego załogi a także poszanowania zasad swobody nawigacji w Zatoce" - napisało francuskie MSZ w komunikacie.
Ministerstwo wyraża "głębokie zaniepokojenie" sytuacją oceniając, że "takie działanie szkodzi koniecznej deeskalacji napięcia w regionie Zatoki Perskiej".
"Zdecydowanie je potępiamy i wyrażamy naszą pełną solidarność ze Zjednoczonym Królestwem" - głosi brytyjskie oświadczenie.
Iran poinformował, że w sobotę wszczął śledztwo w sprawie incydentu, do którego miało dojść w cieśninie Ormuz, gdy brytyjska jednostka zderzyła się z kutrem rybackim i nie zareagowała na jego sygnały. Podał, że tankowiec wraz z 23-załogą przebywa w porcie Bandar Abbas.
Strona brytyjska uznała takie postępowanie za "nie do zaakceptowania"; zaapelowała też do brytyjskich jednostek o unikanie w swych rejsach rejonu cieśniny Ormuz.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych