ew
Przez ostatni miesiąc każdy dzień postoju kosztował polską gospodarkę 7 mld zł - powiedziała w piątek minister rozwoju Jadwiga Emilewicz. Zapowiedziała kolejny pakiet rozwiązań dla firm, który powinien być w przyszłym tygodniu przyjęty przez rząd.
Emilewicz pytana była w Radiorodzina o to, jak bardzo kryzys już dziś zahamował polską gospodarkę. "My szacujemy, że każdy dzień postoju w tym minionym miesiącu to jest około 7 mld zł" - powiedziała. Zaznaczyła, że teraz nie można określić, jaki to będzie miało wpływ w skali całego roku.
Odniosła się także do pytania, czy przedsiębiorcy mogą liczyć na kolejne wsparcie.
"Pracujemy w Ministerstwie Rozwoju nad kolejnym pakietem rozwiązań. Będziemy chcieli, abyśmy w przyszłym tygodniu mogli to przyjąć przez rząd i także, aby w przyszłym tygodniu tą ustawą mógł zająć się Sejm" - powiedziała.
Wyjaśniła, że w tym pakiecie będą z jednej strony dalsze regulacje z zakresu prawa pracy, ale także pewne ułatwienia związane z działalnością samorządu terytorialnego, który także ponosi skutki finansowe pandemii.
"Wpływy z podatku PIT i CIT także do budżetu samorządów są niższe, a zatem wprowadzamy możliwość elastycznego kształtowania budżetu, możliwość zadłużania się samorządów, możliwość niewliczania wydatków związanych z pandemią do limitów wydatków samorządowych" - poinformowała.
Wskazała, że część wpływów, np. z akcyzy, tzw. korkowe, którym dysponują samorządy na walkę z alkoholizmem, mogłoby być przeznaczone na walkę z pandemią.
"Kolejny pakiet będzie dotyczyć prawa zamówień publicznych" - dodała. Wymieniła łatwiejsze renegocjowanie umów z wykonawcami a także umożliwienie zdalnej pracy Krajowej Izby Odwoławczej. Ponadto pojawią się także rozwiązania odpowiadające na apel Komisji Europejskiej, aby firmy bardzo nisko wyceniane mogły być przejmowane przez spółki z rodzimym kapitałem.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych