pc
W najbliższym czasie złoty może stabilizować się wobec euro w okolicach 4,25 – uważają ekonomiści. Rentowności polskich SPW utrzymają się również bez większych zmian, pozostaną w przedziale 2,10-2,30 proc.
„Oczekuję, że w najbliższym czasie na rynku eurozłotego będzie panować stabilizacja. Kurs EUR/PLN powinien utrzymać się wokół poziomu 4,25” – powiedział PAP Biznes główny ekonomista XTB Przemysław Kwiecień.
W jego opinii, w przypadku pary EUR/USD widać potencjał do osłabienia się dolara do poziomu 1,15 na koniec roku, co m. in. wiąże się z tym, że za Oceanem będzie więcej obniżek i w większej skali.
„W krótkim terminie dolar może się osłabić do ok. 1,13, może nawet minimalnie powyżej, ale na duże wzrosty nie liczę” – dodał Kwiecień.
Na rynku krajowym inwestorzy poznali w poniedziałek dane o podaży pieniądza (M3), która w czerwcu wzrosła o 9,3 proc. rdr, a mdm spadła o 0,2 proc. EUR/PLN nie zareagował istotnie na publikację tych wyników.
RYNEK DŁUGU
W poniedziałek na rynku długu skarbowego dominował zróżnicowany obraz - rentowności na krótkim końcu minimalnie wzrosły, zaś na środku i końcu krzywej nieco spadły.
„Uważam, że czeka nas stabilizacja rentowności w najbliższej perspektywie – dochodowość dziesięcioletnich polskich SPW będzie wahać się w przedziale 2,10-2,30 proc.” – powiedział Przemysław Kwiecień.
Jednocześnie, jego zdaniem, spread pomiędzy polskimi dziesięciolatkami a niemieckimi bundami powinien utrzymać się na obecnym poziomie.
Na rynkach bazowych rentowność amerykańskich 10-letnich obligacji wynosi 2,038 proc., a niemieckich -0,338 proc.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych