pc
Złoty może zyskać w krótkiej perspektywie wobec euro – uważają ekonomiści. Rentowności SPW mogą rosnąć, a w szczególności na środku i końcu krzywej.
„Zakładam, że w wyniku szczytu G20 w Osace (28-29 czerwca – PAP) do inwestorów dotrą sygnały, świadczące o woli porozumienia między administracją amerykańską a chińską. Tym samym szansa na uspokojenie napięć w handlu między dwiema największymi gospodarkami na świecie powinna wspierać notowania złotego wobec euro” – powiedział PAP Biznes starszy ekonomista Credit Agricole Krystian Jaworski.
Jego zdaniem, sygnały, wskazujące na możliwość wypracowania porozumienia między USA a Chinami, spowodowałyby, że dolar umocniłby się wobec euro.
W poniedziałek GUS podał dane o sprzedaży detalicznej w maju, która rdr wzrosła o 5,6 proc. wobec konsensusu, zakładającego wzrost o 7,5 proc. i po wzroście o 11,9 proc. w kwietniu.
Ponadto urząd opublikował dane o produkcji budowlano-montażowej – wzrosła ona w maju rdr o 9,6 proc. wobec konsensusu wzrostu o 15,0 proc. i po wzroście o 17,4 proc. w kwietniu.
Publikacja wyników nie miała istotnego wpływu na rynek walutowy – zmiany złotego wobec euro i dolara nie przekroczyły 0,1 proc.
RYNEK DŁUGU
W poniedziałek rentowności 2-letnich SPW minimalnie rosły (o 0,7 pb), podczas gdy na środku i końcu krzywej odnotowano spadki (1-3 pb).
„Oczekuję wzrostu rentowności polskich SPW, przy czym jego skala może być większa na środku i końcu krzywej niż na krótkim końcu” – powiedział Krystian Jaworski.
Na rynkach bazowych rentowność amerykańskich 10-letnich obligacji wynosi 2,04 proc., a niemieckich -0,301 proc.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych