pc
Baza Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie zostanie zmodernizowana. Urząd Morski ogłosił przetarg w tej sprawie. Termin składania ofert upływa 1 kwietnia tego roku.
Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, wykonawca zobowiązany jest do wykonania całości robót budowlanych oraz hydrotechnicznych w ramach modernizacji obiektów Bazy Oznakowania Nawigacyjnego. Do jego zadań należeć będą: wykonie rozbiórek budynków i obiektów; przebudowa obiektów istniejących (głównie budynków); przebudowa basenu południowego (prace rozbiórkowe nabrzeży oraz ich odbudowa bez zmiany sposobu użytkowania); budowa nowych budynków i obiektów wraz z wykończeniem; budowa i przebudowa instalacji wewnętrznych i zewnętrznych; zagospodarowanie terenu wraz z placami i drogami wewnętrznymi. Dodatkowo, wykonawca musi uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie przedmiotu zamówienia.
Urząd Morski w Szczecinie wymaga takiego zorganizowania robót budowlanych, aby zapewnić ciągłość pracy Bazy Oznakowania Nawigacyjnego. Dotyczy to zarówno pracy pracowników Urzędu Morskiego, jak i maksymalnego zminimalizowania przestojów w pracy urządzeń systemów informatycznych oraz łączności światłowodowej – ze względu na bezpieczeństwo żeglugi statków.
O wyborze wykonawcy zadecydują: cena (60%), termin wykonania zamówienia (20%) oraz doświadczenie zawodowe (20%).
Prace budowlane mają zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 36 miesięcy od daty zawarcia kontraktu. Minimalny termin wykonania zamówienia to 30 miesięcy.
Rozpoczęcie zlokalizowanej na terenie Szczecina inwestycji planowane jest na II/III kwartał 2019 r. Jej celami są usprawnienie i polepszenie warunków użytkowania obiektów i wykonywanych prac na terenie Bazy Oznakowania Nawigacyjnego Urzędu Morskiego w Szczecinie związanych z administracją morską oraz zapewnienie bezpieczeństwa żeglugi, ochrony portów i żeglugi morskiej, jak również oznakowania nawigacyjnego i radionawigacyjnego polskich obszarów morskich.
Roboty budowlane zostaną wykonane w ramach inwestycji pn. „Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5m”. Tor na długości ok. 62 km zostanie nie tylko pogłębiony, ale także poszerzony. Wykonane zostaną również mijanki oraz przebudowa skarp brzegowych. Dodatkowo będą pogłębione i poszerzone obrotnice statków, a oznakowanie nawigacyjne zostanie zmodernizowane i przystosowane do nowych warunków.
Jak podkreśla Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, przedsięwzięcie to jest niezwykle ważne, ponieważ tor wodny Świnoujście-Szczecin prowadzi do szczecińskiego portu.
Wartość inwestycji to ponad 1,4 mld zł. Na ten projekt Komisja Europejska zatwierdziła ponad 1,2 mld zł z funduszy unijnych.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych