ew
Główny unijny negocjator ds. brexitu Michel Barnier przekazał w środę Komisji Europejskiej, że w rozmowach między Brukselą a Londynem o wyjściu Wielkiej Brytanii z UE nadal pozostają do rozwiązania "znaczące kwestie".
Barnier wziął udział w kolegium KE, na którym przedstawił komisarzom stan negocjacji w sprawie brexitu. Treść wystąpienia zrelacjonował następnie na konferencji komisarz ds. migracji Dimitris Awramopulos.
Barnier przekazał kolegium, że negocjacje na szczeblu technicznym trwały całą noc i nadal się toczą. "Rozmowy są konstruktywne, ale w dalszym ciągu pozostają istotne problemy, które trzeba będzie rozwiązać" - powiedział komisarz, relacjonując to, co negocjator przekazał komisarzom.
Rozmowy negocjatorów, które według dyplomatów wkroczyły w decydującą fazę, mają być kontynuowane, tak aby w środę ambasadorowie 27 państw członkowskich mogli wstępnie zatwierdzić tekst. Część dyplomatów wątpi, czy uda się wypracować porozumienie.
"Sytuacja jest tak skomplikowana, że obecnie trudno stwardzić, co się może stać. Wszelkie ruchy są teraz po stronie Wielkiej Brytanii" - powiedział jeden z unijnych dyplomatów dziennikarzom w środę w Brukseli.
Teoretycznie szczyt unijny, który rozpoczyna się w czwartek, powinien zatwierdzić porozumienie, jeśli zostanie ono osiągnięte. Wśród dyplomatów trwają już jednak spekulacje, czy w kolejnym tygodniu potrzebne będzie następne posiedzenie szefów państw i rządów krajów UE. Pewne jest, że na szczycie nie będzie negocjowania ostatecznej prawnej wersji porozumienia, które ewentualnie zostałoby wcześniej zatwierdzone na poziomie ambasadorów.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych