PMK
Warunki na rynku przewozu LNG typu spot (umów krótkoterminowych) powinna zacząć się poprawiać w najbliższym czasie wraz ze wzrostem podaży tego surowca - twierdzi GasLog Partners, amator gazowców LNG.
- Pomimo sezonowej słabości na rynku LNG z powodu cieplejszych niż normalne temperatur zimowych w połączeniu z wysokimi poziomami zapasów, spodziewamy się, że rynek spot będzie wzmacniał przez resztę roku - powiedział Andrew Orekar, dyrektor generalny armatora.
Wzrost ten będzie napędzany głównie przez amerykańskich producentów - wyjaśniła spółka w sprawozdaniu finansowym z pierwszego kwartału tego roku. Zysk GasLog Partners w tym okresie spadł o 45 procent do 20,3 miliona dolarów, w porównaniu do 37,3 miliona dolarów z tego samego okresu w 2018 roku. Przychody za kwartał spadły o 6 procent i wyniosły 86,3 mln USD, w porównaniu z 91,7 mln dolarów w 2018 roku.
Spadek zysku w pierwszym kwartale wynika głównie ze spadku przychodów o 5,5 mln USD z powodu wygaśnięcia umów czarterowych na jednostki GasLog Shanghai, GasLog Santiago i GasLog Sydney odpowiednio w maju, czerwcu i wrześniu 2018 roku.
- W pierwszym kwartale kontynuowaliśmy realizację naszej strategii, dodając GasLog Glasgow do naszej floty, która obecnie liczny już 15 gazowców LNG - powiedział Orekar.
GasLog Partners zakończył przejęcie GasLog Glasgow z GasLog za 214 mln dolarów, z dołączonym wieloletnim czarterem jednostki do jednej ze spółek koncernu Shell.
Podpisano umowę dt. budowy multimodalnego kolejowego węzła przeładunkowego w Porcie Szczecin
RWE i Port Karlshamn razem dla rozwoju bałtyckiej energetyki wiatrowej
Arkadiusz Marchewka: rozwój żeglugi śródlądowej jednym z priorytetów Ministerstwa Infrastruktury
Wiceszef MI: o 33 mln zł więcej środków w programie dot. budowy drogi wodnej przez Mierzeję
Wyścig o czysty Bałtyk. Debata nad katalogiem najlepszych praktyk i technologii przy przeładunkach towarów masowych suchych w portach morskich
Chiński inwestor pozbawiony koncesji na budowę Wielkiego Kanału Interoceanicznego