Grupa Damen Shipyards dostarczyła pięć promów o zerowej emisji do Arriva Denmark w Kopenhadze, która obsługuje statki w imieniu duńskiej agencji transportu publicznego Movia.
Jak wyjaśniono, jednostki 80-osobowe są oparte na filozofii Damena E3 - przyjazne dla środowiska, wydajne w działaniu i opłacalne ekonomicznie.
Nowe statki mają długość 23,3 metra, szerokość 5,6 metra i mogą osiągnąć maksymalną prędkość 9 węzłów. Kiedy Movia ogłosiła przetarg publiczny na wodny transport publiczny w Kopenhadze, jego celem była modernizacja usługi, dzięki czemu będzie ona czystsza i bardziej zrównoważona.
W szczególności promy poczynią znaczne kroki w kierunku usługi zerowej emisji, zmniejszając emisję NOX w transporcie publicznym o 2,5%, emisję CO2 o 10% i emisję cząstek stałych o 66%.
Trwałe referencje statku oparte są na szeregu innowacyjnych, cyfrowych technik budowy statków. Obliczeniowa dynamika płynów (CFD) została zastosowana do konstrukcji kadłuba, minimalizując opór w wodzie, podczas gdy najnowocześniejsze oprogramowanie mierzy związek między momentem obrotowym silnika a prędkością śmigła. Spowodowało to optymalne wykorzystanie akumulatorów w celu zmniejszenia masy, zużycia energii i - ostatecznie - kosztów eksploatacji.
Ponadto promy są przygotowane do zdalnego monitorowania. Na podstawie sieci czujników wbudowanych w jednostkę, zdalny dział monitorowania Damen jest w stanie skonfigurować pulpit do śledzenia takich rzeczy, jak wzorce żeglugi, cykl życia baterii i dynamika pęcznienia. Pozwala to na dostrojenie operacji w celu uzyskania większej wydajności i skrócenia przestojów w celu konserwacji.
W tym projekcie Damen podjął się roli integratora lub dostawcy kompletnych rozwiązań. Obejmowało to, na przykład, badanie rozwiązań brzegowych dla dostaw energii elektrycznej - zgodnie z wymogiem Movia, aby 60% energii elektrycznej na potrzeby operacji pochodziło ze zrównoważonego źródła.
Współpracując ściśle z Echandia Marine, Heliox i Staubli, Damen opracował rozwiązanie, które zajmuje tylko siedem minut, aby naładować promy pod koniec każdej podróży. Rozwiązanie ładowania zawiera innowacyjny system automatycznego cumowania, aby zapewnić bezpieczne połączenie między statkiem a infrastrukturą ładowania.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek