Po kilkudniowych pracach remontowych przy kei na dok pływający Stoczni Marynarki Wojennej wszedł zbiornikowiec m/t Ametysth. W stoczni kończy się także remont drobnicowca m/v Thurkus.
Głównym celem remontu zbiornikowca jest wymiana uszczelnień wału śrubowego, remont głowicy nastawnej śruby napędowej, konserwacja kadłuba, przegląd zaworów dennych oraz prace stalowe na pokładzie głównym i w dennych zbiornikach balastowych. Poza tym remont na jednostce obejmuje także przegląd i naprawę płetwy steru i trzonu sterowego jak również czyszczenie zbiorników balastowych, wody słodkiej i paliwowych.
Oprócz tego przewidziany jest przegląd i naprawa steru strumieniowego, pomiary, konserwacja i ewentualne prace naprawcze kotwic, łańcuchów i komór łańcuchowych oraz wymiana anod cynkowych na kadłubie zewnętrznym. Przewidziany całkowity czas remontu jednostki to 18 dni.
Drobnicowiec Thurkus do SMW zawinął ostatniego dnia lipca. Zakres prac na jednostce to przede wszystkim remont pokryw luku ładowni, prace konserwacyjno-malarskie kadłuba i pokryw, wymiana uszczelnień wału śrubowego oraz przegląd armatury zaburtowej. Oprócz tego będzie wykonywane czyszczenie i malowanie komór łańcuchowych, pomiary , malowanie i znakowanie łańcuchów kotwicznych, czyszczenie zbiorników paliwa oraz prace stalowe w koferdamach, skrzyni kingstonowej oraz w zbiornikach balastowych dennych i szczytowych.
Podczas przeglądu dokowego Stocznia wykona również demontaż oraz czyszczenie chłodnic SG i SP, wymianę rurociągów w siłowni oraz naprawę płatów śruby napędowej. Lada dzień remont statku powinien być już gotowy.
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem