Szacuje się, że co roku do mórz i oceanów trafia od prawie pięciu do ponad 12 ton plastiku, który przyczynia się do śmierci morskich stworzeń. Szczególnie narażonymi zwierzętami są żółwie morskie. Sześć z siedmiu gatunków jest obecnie bliskich wyginięciu. Dlatego marka SodaStream w kwietniu tego roku chce ich uratować aż milion. I jest bliska osiągnięcia tego celu.
Od początku kwietnia SodaStream prowadzi kampanię z okazji tegorocznego Dnia Ziemi. Swoją całomiesięczną przygodę w walce o życie małych morskich żółwi rozpoczęto od zaprezentowania reklamy, w której główną rolę zagrał najpopularniejszy ratownik lat 90-tych – David Hasselhoff. Klip miał zwrócić uwagę świata na bardzo poważny problem – plaże i oceany zanieczyszczone plastikowymi odpadami. Oczywiście jest to problem powszechnie znany, jednak wciąż nierozwiązany.
Marka SodaStream – producent saturatorów do gazowania wody – z okazji tegorocznego Dnia Ziemi postanowiła pójść o krok dalej i nawiązała współpracę z fundacją SeeTurles.org, która działa na rzecz ochrony żółwi na całym świecie.
Za każdy ekspres do gazowania wody, który SodaStream sprzeda w kwietniu, firma przekaże fundacji darowiznę, która pomoże ocalić jednego żółwia. Ambitny plan zakładał kwotę pozwalającą uratować milion zwierząt. Dzięki globalnej kampanii wspieranej przez Davida Hasselhoffa i zaangażowaniu klientów na całym świecie marka jest bliska osiągnięcia swojego celu.
Ratownik, na jakiego zasługują żółwie
Wybór
ambasadora kampanii był nieprzypadkowy. David Hasselhoff ma
doświadczenie w ratowaniu potrzebujących na małym ekranie. W prawdziwym
życiu los ukochanych plaż i oceanów, a także zamieszkujących ich
stworzeń również nie jest mu obojętny.
– Jestem zaszczycony
możliwością współpracy z SodaStream. To projekt, który zwraca uwagę na
zanieczyszczenie środowiska wodnego i plaż oraz wynikających z tego
zagrożeń dla morskiej fauny. To jest sprawa, w którą głęboko wierzę. Mam
nadzieję, że zwrócimy światową uwagę na tę ważną kwestię. Cieszę się,
że mogę być częścią tej wspaniałej inicjatywy. Każdy z nas musi zrobić
to, co do niego należy, aby przyczynić się do zrównoważonego rozwoju
świata. Milczenie nie jest rozwiązaniem – skomentował David Hasselhoff.
Każdy może poczuć się jak bohater
15 kwietnia SodaStream uruchomiła także jedyne w swoim rodzaju doświadczenie AR, dzięki któremu każdy może poczuć przyjemność ratowania morskiego żółwiątka. Marka ma nadzieję, że satysfakcja płynąca z pomagania w wirtualnym świecie zmotywuje do pomocy w tym realnym.
W rybach i owocach morza jest więcej PFAS niż by się wydawało
Młode foki na plażach. Co robić?
Szwedzki Greenpeace przeprowadził akcję przeciwko tankowaniu rosyjskiej floty cieni
MI: żeby pomóc armatorom rybołówstwa rekreacyjnego kluczowe będą zmiany ustawowe
Ruszyły zapisy na 24. Marsz Śledzia
Europarlament przyjął przepisy, które uderzą w polskie przetwórstwo rybne