• <

Wynik wyszukiwania - "ulstein" - Wiadomości

W stoczni Crist odbyło się położenie stępki pod drugi kablowiec dla firmy Nexans

Na terenie gdyńskiej stoczni Crist S.A. odbyła się 4 kwietnia uroczystość położenia stępki pod budowę jednostki NB317. Jest to kamień milowy w budowie kolejnego kablowca (Cable Laying Vessel, CLV) we współpracy z norweską stocznią Ulstein Verft. Tak jak przy poprzednim projekcie tego rodzaju, zamawiającym jest firma Nexans.
15.04.2024

Ulstein zwodował statek CSOV, którego kadłub powstał w stoczni Crist S.A.

W sobotę 6 kwietnia z hali dokowej w Ulstein Verft w Norwegii zwodowano statek CSOV Olympic Boreas. To kolejny etap budowy jednostki, której budowa rozpoczęła się w gdyńskiej stoczni Crist S.A.
09.04.2024

CRIST. Cięcie stali i położenie stępki pod dwa offshorowce

W stoczni CRIST odbyła się połączona ceremonia cięcia stali i położenia stępki pod budowę dwóch jednostek CSOV dla Bernhard Schulte.
05.02.2024

CRIST. Cięcie blach pod jednostkę do układania kabli podmorskich

W piątek w gdyńskiej stoczni CRIST odbyło się pierwsze cięcie stali na potrzeby nowej jednostki do układania podmorskich kabli. To już drugi tego typu statek budowany dla tego odbiorcy.
29.01.2024

W stoczni Crist odbyło się cięcie blach pod nowy kablowiec dla Nexans

W gdyńskiej stoczni Crist S.A. rozpoczęła się 19 stycznia br. budowa nowego kablowca. Zlecenie jest realizowane dla Ulstein, na podstawie zawartej cztery miesiące wcześniej umowy z Nexans Marine Operations AS, firmy która będzie operatorem nowego statku. Głównym wykonawcą budowy jest stocznia Ulstein Verft.
25.01.2024

CRIST. Palenie blach na kolejny offshorowiec

Ostatniego dnia października w gdyńskiej stoczni CRIST oficjalnie ruszyły prace nad kolejnym statkiem do obsługi farm wiatrowych.
02.11.2023

Ulstein Verft podpisuje nowy kontrakt na budowę statku do układania kabli dla firmy Nexans

Spółki Nexans Marine Operations AS i Ulstein Verft zawarły 19 września 2023 roku umowę na budowę dużego statku do układania kabli DP3.
22.09.2023

W Chinach zwodowano pierwsze statki przeznaczone do obsługi morskich farm wiatrowych

W chińskiej stoczni ZMPC w Szanghaju odbyła się ceremonia zwodowania dwóch pierwszych statków serwisowych (Service Operation Vessels, SOV) dla lokalnego rynku morskiej energetyki wiatrowej.
21.09.2023

Luksusowy statek pasażerski z 206 osobami na pokładzie utknął na mieliźnie w rejonie arktycznym

Luksusowy statek wycieczkowy Ocean Explorer z 206 osobami na pokładzie utknął na mieliźnie u wschodniego wybrzeża Grenlandii, Znajdujący się najbliżej okręt przybędzie na ratunek pasażerom nie wcześniej niż w piątek, podaje w środę dziennik "The Independent".
13.09.2023

CRIST. Wodowanie statku przeznaczonego do obsługi morskich farm wiatrowych

Na terenie gdyńskiej stoczni CRIST S.A. odbyło się wodowanie częściowo wyposażonego, jednokadłubowego statku dla Ulstein Verft o numerze roboczym NB318, który ma służyć do obsługi farmy wiatrowej. Współpraca stoczni z tym armatorem trwa od blisko 10 lat, czego owocem jest przekazanie kilkunastu zwodowanych jednostek.
10.09.2023

Ulstein zaprojektuje dwa kolejne hybrydowe CSOV dla Acta Marine

Ulstein Design & Solutions podpisał kontrakt z turecką stocznią Tersan na zaprojektowanie dwóch napędzanych metanolem jednostek ULSTEIN SX216.
12.06.2023

Ulstein U-Stern – patent na inteligentną instalację monopali

Branża offshore wind stawia czoła wyzwaniom dotyczącym montażu coraz potężniejszych fundamentów typu monopal. Ulstein zgłosił do opatentowania U-Stern – innowacyjny projekt konstrukcji rufy statków instalacyjnych. Zaproponowane rozwiązanie ma zapewnić inteligentną, bezpieczną metodę transportu oraz montowania monopali.
16.05.2023

Crist. Stępka pod kolejny offshore'owiec położona

W połowie marca w stoczni Crist w Gdyni położono stępkę pod kolejny statek offshore zamówiony przez firmę Olympic.
19.03.2023

Ulstein Poland. Projektowanie statków z myślą o przyszłości

Bardzo dużo mówi się obecnie o potrzebie budowy polskiej floty offshore. Zawsze przy okazji wspomina się, że polskie stocznie są gotowe do tego typu realizacji, ale praca nad statkiem zaczyna się od biur projektowych. Funkcjonujące w Gdyni biuro Ulstein ma już bogate doświadczenie w tego typu jednostkach, ale nie tylko. W ciągu dziesięciu lat istnienia firma wypracowała sobie pokaźne portfolio i mocną pozycję na rynku. O dotychczasowych doświadczeniach i rozwijającym się rynku rozmawiamy z Danielem Joskowskim, General Managerem U
15.03.2023

Crist. Cięcie blach pod zeroemisyjnego offshore'owca

W piątek 30 grudnia w gdyńskiej stoczni Crist ruszyła budowa statku do obsługi farm wiatrowych.
31.12.2022

Trawler Ecofive doceniony za innowacje

Będący w budowie trawler fabryczny Ecofive, nad którym pracują wspólnie inżynierowie z Bluewild i Ulstein, został nagrodzony podczas tegorocznego Nor-Fishing jako najbardziej innowacyjny projekt.
14.12.2022

Testy morskie National Geographic Resolution wypadły pomyślnie

Ulstein Group ukończyła testy morskie statku National Geographic Resolution. Statek powstał w stoczni Crist, a był wykańczany w norweskiej Ulstein Verft.
17.09.2021

Ulstein przebuduje dwa zaopatrzeniowce

Niemiecka stocznia Ulstein pozyskała kontrakt z duńskim armatorem Esvagt. Na jego mocy producent przebuduje dwa zaopatrzeniowce offshore na jednostki ratunkowe ERRV.
06.08.2021

Ulstein zaprojektuje kontenerowiec na paliwa niekopalne dla norweskiego start-upu

Norweski stoczniowiec Ulstein został wybrany do zaprojektowania kontenerowca na paliwa niekopalne, który będzie w stanie osiągnąć zerową emisję.
23.06.2021

Ulstein zaprojektował hybrydową jednostkę do instalacji turbin wiatrowych napędzaną wodorem

Norweski stoczniowiec i konstruktor statków Ulstein zaprezentował nowy projekt statku do instalacji turbiny wiatrowej napędzanego wodorem (WTIV) - ULSTEIN J102.
05.10.2020

Ocean Explorer zwodowany w Chinach

Najnowszy wycieczkowiec ekspedycyjny SunStone, Ocean Explorer, został 12 sierpnia zwodowany w chińskiej stoczni China Merchants Heavy Industries. To czwarta jednostka klasy INFINITY, zaprojektowana w myśl projektu X-BOW autorstwa firmy Ulstein.
19.08.2020

National Geographic Resolution wypłynął ze stoczni CRIST

Kolejny wielofunkcyjny, polarny statek ekspedycyjny z innowacyjnym kadłubem X-BOW, opuścił stocznię CRIST. "National Geographic Resolution" płynie do norweskiej stoczni Ulstein Verft, gdzie zostaną wykonane prace wykończeniowe. Ostatecznym odbiorcą statku jest Lindblad Expeditions.
18.10.2020

Stocznia CRIST przekazała częściowo wyposażony statek dla morskiej energetyki wiatrowej

Stocznia CRIST przekazała częściowo wyposażony statek dla morskiej energetyki wiatrowej. Jednostka o numerze budowy NB 315 powstała na zamówienie stoczni Ulstein Verft AS. Do Norwegii wyruszyła w czwartek.
13.09.2019

Szwedzki okręt SIGINT zwodowany w Gdyni

Nowy okręt dla Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej już na wodzie. Uroczystość wodowania jednostki rozpoznania radioelektronicznego (SIGINT) odbyła się w środę w PGZ Stoczni Wojennej w Gdyni. Jak ujawnił kadm. Jens Nykvist, dowódca Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej, nowy okręt będzie nosić imię HMS Artemis.
18.04.2019

Stocznia CRIST zakończyła budowę polarnego statku pasażerskiego National Geographic Endurance

National Geographic Endurance w drodze do Norwegii. W środę wieczorem częściowo wyposażony kadłub jednego z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie opuścił stocznię CRIST w Gdyni. Teraz jego budowę dokończy stocznia Ulstein. Jednostka ma wejść do eksploatacji w pierwszym kwartale 2020 r.
18.04.2019

Stocznia CRIST zakończyła budowę częściowo wyposażonej jednostki do obsługi farm wiatrowych

Acta Centaurus prawie gotowy. Stocznia CRIST zakończyła w Gdyni budowę nowoczesnej częściowo wyposażonej jednostki do obsługi morskich farm wiatrowych. Kadłub opuścił stocznię w sobotę. Teraz prace dokończy norweska stocznia Ulstein Verft AS.
03.12.2018

Stocznia CRIST przekazała największy na świecie prom hybrydowy

Stocznia CRIST przekazała Norwegom największy na świecie prom hybrydowy. Częściowo wyposażona jednostka pasażersko-samochodowa opuściła Gdynię w środę wieczorem. Color Hybrid – taką nazwę otrzyma prom, wejdzie do eksploatacji latem przyszłego roku. To jeden z największych statków, jakie w ostatnich latach powstały w polskich stoczniach.
01.11.2018

Dziękujemy za wysłane grafiki.