• <

Wynik wyszukiwania - "porty polskie" - Wiadomości

Port morski – zainwestujesz albo wypadniesz z rynku. 80 mld euro potrzebne od zaraz

Porty EU muszą zainwestować 80 mld euro w ciągu najbliższych 10 lat, jeśli chcą utrzymać konkurencyjną pozycję w globalnych łańcuchach logistycznych – wynika z najnowszego raportu ESPO. Inwestować trzeba w infrastrukturę i suprastrukturę, w nabrzeża i akwatoria, infrastrukturę przemysłową i logistyczną oraz ich otoczenie. Nie można oszczędzać w wydatkach na marketing i ludzi.
04.05.2024

Alarm dla portów. Potrzebna aktywizacja przemysłu Unii Europejskiej

Porty niemieckie, belgijskie i holenderskie alarmują: Europo, połącz siły, aby chronić przemysł. Zmniejszenie przeładunków w portach Morza Północnego sprawiło, że zarządy portów zjednoczyły siły i zaczęły wołać o pomoc instytucje UE. Nie chodzi jednak tylko o bezpośrednią pomoc dla portów. Trzeba ratować europejski przemysł, bo to on stanowi o kondycji portów położonych w otoczeniu serca i płuc europejskiego przemysłu energetycznego, chemicznego i stalowego.
26.04.2024

Europa węgla i stali zależy od portów. Gdańsk pobił kolejny rekord

Globalny handel morski węglem przyspieszył w ostatnich miesiącach 2023 r. i powrócił do poziomu obrotów sprzed pandemii. W okresie styczeń–grudzień 2023 r. światowe przewozy węgla morzem wzrosły o 6% r/r do 1 341,2 mln ton (bez kabotażu), na podstawie danych dotyczących śledzenia statków z AXS Marine – informuje w najnowszym raporcie Banchero Costa. W ubr. wzrósł również światowy popyt na stal do 1,8% w 2023 r. do 1,814 mld ton. i w 2024 r. o 1,9% – czytamy w lutowym raporcie Światowego Stowarzyszenia Stali (WSA - Worldsteel).
22.02.2024

Porty morskie to silne węzły sieci TEN-T gwarantujące bezpieczeństwo energetyczne. Porty polskie na kursie

W grudniu Parlament i Rada UE osiągnęły porozumienie w sprawie rewizji rozporządzenia dotyczącego transeuropejskich korytarzy transportowych TEN-T. Nowe rozporządzenie zmienia wcześniejsze rozporządzenie z 2013 r. Najważniejsze instytucje UE podkreślają, że porty odgrywają istotną rolę jako ważne węzły europejskiej sieci transportowej.
19.01.2024

Do Paryża kapitan popłynie przy wsparciu sztucznej inteligencji. Może do Gdyni, Gdańska i Szczecina również?

HAROPA PORT czyli porty w Hawrze, Rouen i Paryżu wprowadzą zaawansowane układy informatyczne do systemu nawigacji prowadzącego aż do terminali w Paryżu. W ten sposób poprawi się bezpieczeństwo nawigacyjne na podejściach do portów, w samych portach, a szczególnie na Sekwanie. Może warto pomyśleć nad wprowadzeniem takiego systemu w portach Zatoki Gdańskiej oraz Szczecin-Świnoujście?
18.12.2023

Rolnik szuka w Gdyni sensacji, a mógłby szukać żony

Bałtycki Terminal Zbożowy stał się nagle przedmiotem zainteresowania rolników, a powodem jest przetarg rozstrzygnięty na rzecz najkorzystniejszej dla biznesu morskiego oferty. Nowym dzierżawcą, który zgłosił najlepszą ofertę, zainteresowała się Komisja rolnictwa i rozwoju wsi. Wezwała Prezesa Rady Ministrów do unieważnienia postępowania konkursowego w sprawie wydzierżawienia terminala zbożowego w Porcie Gdynia.
13.12.2023

Adam Kłos o roli portów w rozwoju krajowej gospodarki [wideo]

Podczas Rejsu z GospodarkaMorska.pl rozmawialiśmy z Adamem Kłosem, pełnomocnikiem do spraw operacyjnych w Porcie Gdańsk, o tym jak porty morskie kształtują lokalne rynki.
06.11.2023

Polskie porty na wzrostowej fali. Analiza osiągnięć pierwszej połowy 2023 roku

Wyniki działalności polskich portów morskich w pierwszej połowie 2023 roku okazują się obiecujące – tak wynika z raportu opracowanego przez firmę Actia Forum. Prezentowane dane, oparte na precyzyjnej analizie przeładunków, ilustrują wzrosty, które istotnie kształtują krajobraz portowy.
28.08.2023

Lato z metanolem. Armatorzy eksperymentują. Porty i administracja morska pod presją operatorów

Maersk i Hong Lam Marine pomyślnie przeprowadziły pierwszą na świecie operację bunkrowania metanolem kontenerowca Maersk w Raffles Reserved Anchorage w Singapurze ogłosiły Zarząd Portu Singapur i Maersk w końcu lipca br. Ale nie jest to pierwsze bunkrownie statku metanolem. Szlak przetarły Stena Line i Port w Göteborgu. Przebudowany w stoczni Remontowa prom Stena Germanica wykonał milowy krok w zakresie wykorzystania metanolu jako paliwa okrętowego.
07.08.2023

Zakaz wjazdu polskich ciężarówek do Rosji

Od 1 lipca Rosja wprowadziła zakaz wjazdu dla ciężarówek z Polski. Zarządzenie nie wprowadziło takiego ograniczenia wobec innych nadbałtyckich krajów: Litwy, Łotwy i Estonii. To one przejmą większość ruchu na wschód.
04.07.2023

Duże problemy małych portów morskich

Mniejsze porty w Polsce są bardzo zróżnicowane, m.in. pod względem infrastruktury, powierzchni, pełnionych funkcji, czy też formy zarządzania. Spośród 29 małych portów, aż 25 mieści się w województwie pomorskim i zachodniopomorskim. Rozwój małych portów morskich jest wstrzymywany przez niewystarczające fundusze. Wykorzystanie pełnego potencjału portów jest niemożliwe bez inwestycji w infrastrukturę portową. Według opublikowanego raportu Najwyższej Izby Kontroli, zmiany wymaga także sposób nadzorowania działalności małych portów.
05.06.2023

Kongres Polskie Porty 2030: jak port generuje miejsca pracy?

Pierwsza edycja Kongresu Polskie Porty 2030 zakończyła się panelem pt. „Wpływ rozwoju portów na rynek pracy oraz miasta i regiony nadmorskie”. Poprowadziła go Iwona Wysocka, dziennikarz Radia Gdańsk.
04.06.2023

Rynek transportu morskiego rudy żelaza i stali może być istotny dla Polski

Po napaści Rosji na Ukrainę sytuacja polskiego przemysłu stalowego uległa zmianie i być może porty polskie będą musiały, tak jak w przypadku węgla, odegrać istotną rolę w zabezpieczeniu dostaw czynników produkcji dla polskich hut.
20.03.2023

Radio Zet: Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych zamówiła węgiel. Do polskich portów nie przypłynął ani jeden statek

W maju premier Mateusz Morawiecki wydał polecenie zamówienia węgla dla gospodarstw domowych. Surowiec miał dotrzeć drogą morską. Jak podaje Radio Zet, nie przypłynął dotąd ani jeden statek.
26.09.2022

Rząd: będziemy szukać możliwości sprowadzania węgla przez inne porty bałtyckie

Polska będzie szukać możliwości sprowadzania węgla do Polski przez inne porty położone nad Morzem Bałtyckim, jak Ryga czy Kłajpeda - poinformował we wtorek wiceminister infrastruktury Rafał Weber.
26.07.2022

[WIDEO, FOTO] Morawiecki na Konwencie Morskim w Gdańsku: „Będzie więcej inwestycji”

W poniedziałek 27 czerwca w Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku odbyło się jubileuszowe spotkanie Konwentu Morskiego zwołane z okazji 5. rocznicy powołania zgromadzenia. Gościem specjalnym spotkania był premier Mateusz Morawiecki.
28.06.2022

Rozwój polskiej gospodarki morskiej w obliczu 100-lecia Portu Gdynia

Do wtorku (21 czerwca) trwa V Forum Wizja Rozwoju w Gdyni, największe wydarzenie gospodarcze w północnej Polsce. Podczas panelu Portu Gdynia odbyła się debata o wpływie inwestycji morskich na rozwój regionu i gospodarkę kraju.
20.06.2022

Pierwszy statek z ukraińską rudą wypłynął z portu Świnoujście  

Blisko 30 tys. ton rudy żelaza pochodzącej z Ukrainy opuściło port w Świnoujściu. Ładunek obsłużyła na nab. Górników spółka OT Port Świnoujście SA.
25.05.2022

Port Gdańsk rozszerza plany połączenia intermodalnego między Polską a Ukrainą

Port Gdańsk rozmawia z przewoźnikami i armatorami o uruchomieniu intermodalnego korytarza łączącego Turcję, Ukrainę i Polskę. Korytarz miałby wykorzystywać żeglugę promową między portami na Morzu Czarnym oraz transport kolejowy, łączący porty polskie i ukraińskie.
17.11.2021

MEW: Polskie porty, a pomoc publiczna [ANALIZA]

W związku z planowanymi znacznymi inwestycjami w portach polskich, które będą powiązane z Morską Energetyką Wiatrową, pojawia się zasadniczy problem źródeł ich finansowania. Rozwiązaniem tych problemów są najprzeróżniejsze pomysły, od dość karkołomnych jak koncepcja emisji obligacji przez Port Gdynia na budowę falochronu, co w istocie stanowi niedozwoloną pomoc publiczną, po plany budowy portu instalacyjnego w tym samym porcie w oparciu o wirtualną uchwałę Rady Ministrów w tym zakresie, której nikt nie widział, a do niedawna było
15.11.2021

MEW/Baltic Pipe: portowe opowieści

Dla niektórych czytelników w dużej mierze niezrozumiałym może być zestawianie w publikacjach obu tych projektów. Z jednej strony mamy bowiem rurę, jak niektórzy wywodzą, a z drugiej wiatraki na morzu. Na pierwszy rzut oka faktycznie może dziwić porównywanie tych inwestycji, ale niestety analizując historię Baltic Pipe, a teraz marketingowe przymiarki do Morskiej Energetyki Wiatrowej w Polsce, można odnaleźć wiele niepokojących i negatywnych dla interesów Polski prawidłowości, które mają bezpośrednie przełożenie na bezpieczeństwo
28.10.2021

Gróbarczyk: przygotowujemy rozwiązania prawne, które umożliwią portom inwestowanie za granicą

Myślę, że to jest czas, abyśmy rozpoczęli dyskusję na temat akwizycji. Przygotowujemy rozwiązania prawne, które umożliwią portom inwestowanie poza granicami naszego kraju – powiedział we wtorek sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury Marek Gróbarczyk podczas 8. Kongresu Morskiego.
14.09.2021

Forum Wizja Rozwoju 2021 - dzień I. Rozwój portów i budowa floty offshore - podsumowanie [WIDEO, ZDJĘCIA]

Podczas pierwszego dnia Forum Wizja Rozwoju w Gdyni, jednego z najważniejszych gospodarczych wydarzeń w roku, politycy, samorządowcy i prezesi firm zastanawiali się, jaka będzie przyszłość polskich portów morskich, jak rozwinie się budowa floty offshore i farm wiatrowych na morzu. W naszej relacji prezentujemy komentarze prelegentów czwartkowych paneli.
30.08.2021

Porty polskie. Wizja Rozwoju. Polsce potrzebny Port 4.0+ wspierający reeksport

W portach polskich terminale przeładunkowe biją kolejne rekordy, realizowane są spektakularne inwestycje o wartości około 10 mld zł i planuje kolejne za 15 mld zł. W planach są kolejne terminale. W czasie Forum Wizja Rozwoju, w panelach poświęconych portom dyskutowano więc o głównie o przeładunkach i inwestycjach infrastrukturalnych. Czy port to tylko miejsce przeładunków? Czy inwestycje w infrastrukturę wyczerpują wizję rozwoju polskich portów?
30.08.2021

COVID w żegludze nie taki groźny ale koryguje prognozy. Polskie porty wypadły dobrze na tle portów UE

W 2020 r. statki przetransportowały na pokładach, w ładowniach i zbiornikach 11,3 mld t towarów oszacowali analitycy Research and Markets. Wynika z tego, że flota handlowa po chwilowym załamaniu odżyła, za wyjątkiem niektórych segmentów, jak rynek transportu samochodów czy turystyki morskiej i przewozu pasażerów.
05.03.2021

Kołobrzeg - mały port z dużymi perspektywami (wywiad)

Położony u ujścia Parsęty port i osada były istotnym ośrodkiem morskim już w czasach Mieszka I i Bolesława Chrobrego. Kołobrzeg był głównym portem państwa rządzonego przez Piastów i zapewniał kontakty gospodarcze ze Skandynawami. Stąd pomorski książę Racibor I (lennik Bolesława Krzywoustego) zorganizował wyprawę wojenną z flotą 650 okrętów na ludność zamieszkująca Konungahela (dziś okolice Bornholmu). Od XIV w Kołobrzeg był bardzo aktywny gospodarczo i działał w ramach Hanzy. Miasto i port miały swój czas aktywności gospodarczej
03.02.2021

Port Gdynia w czołówce na Bałtyku

Pomimo światowego spowolnienia gospodarczego wynikającego z pandemii tempo inwestycji w Porcie Gdynia nie zwalnia. Udało się osiągnąć rekordowy wynik przeładunków – ponad 24,6 mln ton.
13.01.2021

Trójmorze, najambitniejszy projekt geopolityczny naszych czasów

Europa Środkowo-Wschodnia może znowu być „panem swego losu i kapitanem swojej duszy”.
09.11.2020

Piraci zaatakowali statek z Polakami na pokładzie

Pływający pod cypryjską banderą i zarządzany przez Euroafrica Shipping Lines drobnicowiec ESL AUSTRALIA został zaatakowany przez piratów. Zdarzenie miało miejsce w środę (20.05), w pobliżu Bayelsa, stanu w południowej części Nigerii.
21.05.2020

PARP: 80 procent firm spodziewa się kłopotów w znalezieniu pracowników

Ponad połowa Polaków deklaruje chęć zmiany pracy, a 39 proc. - otwartość na nowe propozycje zatrudnienia - informuje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w raporcie dotyczącym rynku pracy.
06.03.2020

Przełomowe inwestycje w Porcie Gdynia dzięki decyzjom rządowym

We wtorek sejmowa Komisja Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej przyjęła projekt noweli ustawy o portach i przystaniach morskich z poprawkami. Jednym z założeń projektu jest wprowadzenie możliwości uregulowania statusu dróg prowadzących do portów, które prowadzą działalność o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej.
22.07.2019

Chmal: hub lobbingowy w Brukseli otwarty na wszystkie polskie firmy

Nowo otwarty polski hub lobbingowy w Brukseli jest otwarty na wszystkie firmy - zapewnił PAP szef Business & Science Poland Tomasz Chmal. Dodał, że hub prowadzi już wstępne rozmowy z dużymi prywatnymi przedsiębiorstwami, podkreślił jednocześnie, że jest otwarty na małe i średnie firmy.
01.06.2019

Prom Kopernik został sprzedany. W środę po raz ostatni wypłynął do Szwecji

Prom Kopernik został sprzedany – poinformowało Radio Szczecin. Pływająca w barwach Unity Line jednostka kursowała na trasie Świnujście-Ystad. W ostatni rejs do Szwecji wypłynęła w środę.
28.02.2019

2nd Baltic Ports & Shipping Conference & Exhibition z udziałem Portu Gdynia

W dniach 26-27 września 2018 roku Zarząd Morskiego Portu Gdyni S.A. uczestniczył w konferencji 2nd Baltic Ports & Shipping 2018 Conference & Exhibition, której gospodarzem w tym roku była łotewska stolica – Ryga. Wydarzenie to, poświęcone w całości branży morskiej, skoncentrowane było na wzroście efektywności, inwestycjach oraz innowacjach wspierających zrównoważony rozwój.
01.10.2018

Łódzkie: Podpisano umowę na budowę A1 między Tuszynem i Piotrkowem Trybunalskim

Umowę dot. budowy blisko 16 km autostrady A1 od Tuszyna do węzła Piotrków Trybunalski Południe, podpisała w poniedziałek GDDKiA z konsorcjum Budimex-Strabag. Według wartego ok. 478,9 mln zł kontraktu, droga ma być gotowa do 2022 roku.
31.07.2018

Copernicus zacumował przy szczecińskim nabrzeżu

Zmodernizowany prom "Copernicus" zacumował dziś na jeden dzień przy szczecińskim nabrzeżu, u stóp Wałów Chrobrego. Należąca do armatora Euroafrica Shipping Lines jednostka będzie pływać w barwach Unity Line.
25.07.2018

Antonowicz: PKP SA może zbudować ok. 19 terminali intermodalnych

Grupa PKP wytypowała 120 nieruchomości pod potencjalne terminale intermodalne i centra logistyczne – poinformował Mirosław Antonowicz z zarządu PKP SA. Dodał, że grupa może zbudować na swoich lokalizacjach ok. 19 terminali za ok. 1,5 mld zł. Projekt ma realizować m.in. z morskimi portami.
11.04.2018

„Port jest jak centrum handlowe”. Ten w Gdańsku ma szansę stać się kluczowym w Europie – rozmowa z Adamem Kłosem, dyrektorem handlowym Zarządu Morskiego Portu Gdańsk

40 mln t już przeładowali. Przed Portem Gdańsk jednak nowe zadania. To m.in. przebudowa nabrzeży, poprawa dostępności od strony lądu czy wreszcie budowa Portu Centralnego. O tym, jak osiąga się takie wyniki i dlaczego port nie może pracować jak urząd rozmawiamy z Adamem Kłosem, dyrektorem handlowym Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
11.02.2018

EuroAfrica kupiła prom. Po remoncie zasili flotę Unity Line

Szczecińska firma EuroAfrica poprzez spółkę EuroAfrica Shipping Lines Cyprus Ltd. zakupiła we Włoszech prom Puglia. Jednostka po planowanym remoncie zasili flotę Unity Line. Obecnie pod marką Unity Line pływają cztery statki należące do PŻM oraz 3 czarterowane od EuroAfrica. Wszystkie promy obsługują połączenia ze Świnoujścia do Ystad i Trelleborga.
29.12.2017

Sawicki o gazociągu Nord Stream 1: na razie nie utrudnia żeglugi, ale może utrudnić rozwój

Na razie ten gazociąg nie utrudnia żeglugi, ale może utrudnić rozwój portów w Szczecinie i Świnoujściu - powiedział PAP Bartłomiej Sawicki z portalu BiznesAlert.pl, po tym jak sąd w Hamburgu orzekł, że roszczenia Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście dotyczące Nord Stream 1 są bezpodstawne.
30.09.2017

Dla Krajowej Izby Gospodarki Morskiej nie ma rzeczy niemożliwych. Rozmowa z jej sekretarzem generalnym, dr Jerzym Lewandowskim

Zatrzymali tzw. podatek Adamowicza, dzisiaj walczą o możliwość korzystania przez stocznie ze środków Komisji Europejskiej. Krajowa Izba Gospodarki Morskiej (KIGM) stoi murem za firmami, z którymi współpracuje. Zresztą, jak twierdzi jej sekretarz generalny, dr Jerzy Lewandowski, Izba wykonuje dobrą robotę dla całej branży morskiej.
19.07.2017

Euroafrica Shipping Lines podwaja potencjał przewozowy w Afryce i kupuje nowe statki (wideo)

Do końca 2018 roku Euroafrica Shipping Lines chce podwoić potencjał przewozowy w Afryce – poinformował w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Jacek Wiśniewski, prezes Euroafrica Shipping Lines. W ramach programu wymiany tonażu spółka zakontraktowała właśnie zakup nowoczesnego drobnicowca. Jednostka dołączy do floty Europa Shipping Lines jeszcze w tym roku.
13.06.2017

Na Bałtyku coraz ciaśniej

W przeciwieństwie do naszych portów, które ostatnio miały się dobrze, a nawet bardzo dobrze, w żegludze nie dzieje się najlepiej. Nasz „sztandarowy” armator, Polska Żegluga Morska, balansuje na granicy wypłacalności, ostatnim więc przyczółkiem, gdzie jeszcze się liczymy, jest żegluga promowa.
12.06.2017

Wnioski z konferencji „Transport intermodalny – integracja przewozów światowych”

Zarząd Krajowy Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP w dniach 22-24 marca 2017 r. zorganizował w Nadarzynie w PTAK WARSAW EXPO Targi transportu intermodalnego „InterModal 2017”. Były one częścią imprezy wystawienniczej obejmującej Międzynarodowe Targi Transportu, Spedycji i Logistyki oraz Targi Publicznego Transportu Zbiorowego „Warsaw Bus 2017”.
25.04.2017

Od 1 kwietnia zmiany na kontenerowych szlakach - więksi zyskują, mniejsi tracą

Cierpliwość wielu portów i terminali wystawiona została na ciężką próbę. Trzy wielkie alianse, powstałe w wyniku przetasowań, jakie miały ostatnio miejsce w światowej żegludze liniowej, niemal do ostatniej chwili zwlekały z ujawnieniem siatek swoich połączeń żeglugowych, które mają obowiązywać już od 1 kwietnia. Nie było wiadomo kto, kiedy, dokąd, z jaką częstotliwością i jakiej wielkości statkami będzie zawijał. Jeśli nawet zarządy portów i terminali nie wiedziały, co je czeka, to co dopiero mówić o spedytorach, przewoźni
21.03.2017

Samskip otwiera biuro logistyczne w Gdańsku

Samskip, globalna firma logistyczna z główną siedzibą w Rotterdamie, otwiera biuro w Gdańsku. Trójmiejski oddział będzie obsługiwał procesy z zakresu zarządzania frachtem morskim, odprawami celnymi, obsługą agencyjną statków, przechowywaniem ładunków w warunkach chłodniczych. Głównym przedmiotem działań Samskip Gdańsk będą ryby.
11.03.2017

Polskie porty coraz bardziej konkurencyjne. W tym roku zapadną kluczowe decyzje (wideo)

Poprawa infrastruktury, kolejne inwestycje oraz usprawnienie regulacji prawnych. To główne zadania, jakie stoją przed polskimi portami na najbliższe lata. O wyzwaniach, zagrożeniach i szansach dla nich rozmawiali w Gdyni przedstawiciele rządu oraz eksperci podczas seminarium „Porty morskie w polityce gospodarczej Polski”. Jak zapowiedzieli, główne zmiany czekają teraz gdyński port.
06.02.2017

OT Logistics planuje zdobyć połowę rynku przeładunków rolnych na Bałtyku. Za pięć lat chce osiągnąć 1 mld euro przychodów

2015 rok był dla grupy OT Logistics słabszy od poprzedniego pod względem osiągniętych wyników finansowych. Już za pięć lat operator logistyczny chce jednak zwiększyć przychody o jedną trzecią, wzmocnić swoją pozycję na Bałtyku, zwłaszcza w segmencie przeładunków rolnych oraz stworzyć korytarz północ-południe od portów polskich do chorwackich. Liczy też na zyski z porozumienia o wolnym handlu między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi.
12.05.2016

Polski Klaster Morski – wybrano zarząd i komisję rewizyjną

Na zebraniu sprawozdawczo-wyborczym w dniu 28 kwietnia 2016 r. członkowie Polskiego Klastra Morskiego wybrali zarząd i komisję rewizyjną na nową kadencją. Członkami zarządu zostali: Marek Grzybowski, Alfred Naskręt i Ryszard Toczek, a członkami komisji rewizyjnej: Zbigniew Jaś i Zbigniew Nowakiewicz. Przyjęto strategię Polskiego Klastra Morskiego.
29.04.2016

Euroafrica idzie na zakupy

EuroAfrica Shipping Lines (ESL) ma w planach zakup kolejnego statku – informuje „Namiary na morze i handel”. Będzie to drobnicowiec wielozadaniowy podobny do ESL Africa i ESL Europa, które zostały kupione w roku ubiegłym.
07.04.2016

Porty w Budapeszcie - węgierska brama do Skandynawii

Na początku kwietnia węgierskie firmy miały możliwość zapoznania się z potencjałem regionu zachodniopomorskiego oraz portów Szczecin-Świnoujście dla branży logistycznej, podczas seminarium zorganizowanego przez ambasadę RP w Budapeszcie. W stolicy Węgier porty Szczecin-Świnoujście oraz cały region zaprezentowały się pod hasłem „West Pomerania, Your Gateway to Scandinavia - Odkryj najkrótszą drogę na rynki Północnej Europy!”.
07.04.2016

Delegacja tajwańskiego Ministerstwa Finansów w Porcie Gdańsk

23 września Port Gdańsk wizytowała delegacja przedstawicieli tajwańskiego Ministerstwa Finansów oraz branży morskiej, która przybyła na Pomorze z trzydniową wizytą celem zapoznania się ze specyfiką pracy polskiej służby celnej z uwzględnieniem jej struktury, głównych zadań oraz strategii działania na najbliższe lata. Polską stronę reprezentowali przedstawiciele Ministerstwa Finansów i Służby Celnej.
24.09.2015

Euroafrica powiększa swoją flotę

Euroafrica wzbogaci swoją flotę o dwa drobnicowce, które będą operować na Linii Afryki Zachodniej. To siostrzane jednostki zbudowane w 2007 roku. Armator chce również zbudować dwa całkowicie nowe eco-drobnicowce.
23.09.2015

Port Gdańsk na Międzynarodowych Targach Morskich Baltexpo

Już po raz XVIII w Gdańsku odbywają się Międzynarodowe Targi Morskie Baltexpo - największe w Polsce wydarzenie branży morskiej, które jak co roku zgromadziło nie tylko przedstawicieli przedsiębiorstw reprezentujących jeden z najlepiej rozwijających się w kraju sektorów gospodarki, ale również przedstawicieli organów administracji rządowej, samorządów i organizacji branżowych.
08.09.2015

Szefowie 5 resortów polskiej gospodarki z wizytą w Porcie Gdańsk

Ostatni dzień sierpnia był wyjątkowym dla Portu Gdańsk, bowiem w tym dniu, przy okazji wyjazdowego posiedzenia rządu, port odwiedzili przedstawiciele administracji centralnej na czele z Ministrem Skarbu - Andrzejem Czerwińskim i Wiceministrem Gospodarki - Jerzym Pietrewiczem.
01.09.2015

Gdański Terminal Masowy w Porcie Gdańsk zwiększa swoje możliwości

W sierpniu do Gdańskiego Terminala Masowego GBT w Porcie Gdańsk zawinął jak dotąd największy statek masowy - M/V Rising, o wyporności blisko 19 000 DWT, który przybył pod załadunek jęczmienia w ilości 13 500 ton. Jednostka ta mogła zostać obsłużona dzięki niedawno zakończonej inwestycji terminala. Wychodząc naprzeciw potrzebom rynkowym, GBT podjęło bowiem decyzję o wydłużeniu linii cumowniczej przy Nabrzeżu Bytomskim do długości 190 metrów oraz pogłębieniu dna do zanurzenia 7,9 m, zapewniając sobie tym samym możliwość obsł
26.08.2015

Historyczne przeładunki w Porcie Gdańsk – kolejny rekord pobity

W pierwszej połowie tego roku w Porcie Gdańsk przeładowano 17,2 mln ton towarów. To aż o 11,8 proc. więcej niż w zeszłym roku.
16.07.2015

Zakończyły się konsultacje w sprawie budowy Morskiej Farmy Wiatrowej na Bałtyku

Fundacja na rzecz Energetyki Zrównoważonej (FNEZ) zakończyła cykl spotkań konsultacyjnych przedstawicieli środowisk rybackich z Darłowa, Łeby i Ustki z inwestorem – spółką Polenergia Bałtyk III. Spotkania odbyły się w ramach kampanii komunikacji i edukacji społecznej dla Morskiej Farmy Wiatrowej Bałtyk Środkowy III (MFW BSIII).
07.07.2015

28-29 kwietnia w Gdańsku odbyło się III Forum Transportu Intermodalnego Fracht 2015

Jest to jedno z najważniejszych wydarzeń branży intermodalnej w Polsce, na którym przedstawiciele portów, terminali kontenerowych, przewoźnicy, spedytorzy, operatorzy intermodalni i przedstawiciele władz krajowych i samorządowych, osoby ze świata nauki poruszali najbardziej istotne kwestie dotyczące transportu, rozwoju infrastruktury kolejowej oraz gospodarki morskiej.
03.05.2015

Port Gdańsk stawia na obsługę ładunków w kontenerach i masowych

W ciągu najbliższych kilku - kilkunastu lat Port Gdańsk stanie się portem V generacji. Będzie pełnił jednocześnie funkcję centrum industrialnego z kompleksową obsługą transportu intermodalnego oraz centrum dystrybucji towarów - mówi Dorota Raben, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
22.03.2015

Obniżka wysokości stawek za pobór energii elektrycznej od 1 stycznia 2015 w Porcie Gdańsk

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA informuje, że od dnia 1 stycznia 2015 roku, nastąpi obniżka wysokości stawek za pobór energii elektrycznej dla wszystkich odbiorców przyłączonych do portowej sieci elektroenergetycznej, którym ZMPG SA sprzedaje energię.
22.12.2014

Prezes DCT Gdańsk: Porty muszą być gościnnym progiem prowadzącym do Polski

Mamy nadzieję, że pani minister Maria Wasiak dostrzeże znaczenie sektora morskiego i zechce postrzegać porty jako gościnny próg prowadzący do Polski i pozostałych krajów Europy Środkowo-Wschodniej – mówi Maciek Kwiatkowski, prezes terminalu kontenerowego DCT Gdańsk.
02.10.2014

Portowcy dostrzegają zmianę kierunków eksportu

Coraz większą rolę w przeładunkach portów odgrywają towary w polskim handlu zagranicznym kierowane na rynki leżące na innych kontynentach, zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się.
24.03.2014

Pogłębianie nabrzeży przemysłowych – problem dużo głębszy

W artykule “Szczecin wraca do tematu pogłębiania swoich nabrzeży przemysłowych” przedstawiliśmy problem z jakim od lat boryka się nadodrzański port – zbyt płytki akwen. Kłopoty związane z procedurą zakupu pogłębiarki oraz jej zastosowania jest mały w porównaniu z tym, jaki przynosi wprowadzona niedawno w życie ustawa o odpadach.
13.03.2014

Milionowy kontener w DCT Gdańsk

DCT Gdańsk oficjalnie wstąpił do prestiżowego grona skupiającego terminale kontenerowe przeładowujące milion i więcej TEU rocznie. Po zaledwie sześciu latach od powstania, DCT Gdańsk stał się hub portem dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji, bramą prowadzącą do Polski i pozostałych krajów nadbałtyckich. Terminal przeładował milionowy kontener 2013 roku w czasie obsługi statku Mærsk Mc-Kinney Møller 15 listopada br.
15.11.2013

Polskie porty morskie w 2012 oraz perspektywy na rok 2013

Zespół Actia Consulting opracował raport pn. Polskie porty morskie w 2012 roku. Perspektywy na rok 2013. W raporcie znajdują się informacje dotyczące gospodarki i handlu zagranicznego Polski, wyników działalności portów morskich oraz struktury przeładunków w ubiegłym roku. Ponadto w opracowaniu uwzględniono przeładunki kontenerów, ładunki w technologii ro-ro, ruch pasażerski oraz obsługę statków wycieczkowych. Raport zawiera również wielkość przeładunków w pierwszej połowie bieżącego roku i perspektywy na cały 2013 rok. O
28.08.2013

Nikorzystne przepisy dla portów

Przemysł morski, a transport kontenerowy w szczególności, to dla kraju leżącego nad morzem kluczowa gałąź gospodarki, której rozwój zapewnia dobrobyt i niezależność od krajów sąsiadujących. Pomimo strategicznego znaczenia, porty w Polsce nie są wciąż traktowane przez prawodawcę z należytą uwagą, co przekłada się na to, że w polskim prawie mnoży się liczne przepisy, utrudniające import czy eksport towarów przez krajowe porty.
13.08.2013

Porty polskie zachęcają czeskich partnerów do współpracy

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, wspólnie z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk SA i Zarządem Morskiego Portu Gdynia SA oraz ze stroną czeską, zorganizował w dniu 10.04.2013 seminarium w Pradze, podczas którego porty polskie przedstawiły swoją ofertę usługową i inwestycyjną dla rynku czeskiego.
22.04.2013

Zmieniają się uwarunkowania przewozów intermodalnych

W Europie Środkowo-Wschodniej bardzo szybko zmienia się łańcuch dostaw towarów w kontenerach.
14.03.2013

Władze Gdańska chcą od portów dodatkowych milionów w podatkach

Władze Gdańska zaglądają do kieszeni portów. Samorząd uznał, ze terminale przeładowcze muszą zapłacić 2-procentowy podatek od nieruchomości. W przypadku DCT jest to kwota 10 mln złotych rocznie. – Odwołaliśmy się od tej decyzji – mówi Adam Żołnowski, dyrektor ds. strategii w DCT Gdańsk, argumentując, że całkowite koszty dzierżawy gruntów dla DCT wzrosną nawet o 600 mln zł.
12.03.2013

BCT przeładowuje elementy elektrowni wiatrowych

W dniu 3 września b.r. w BCT Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni został obsłużony pierwszy statek przewożący elementy do budowy farm wiatrowych.
08.09.2012

Nowe połączenie kolejowe w BCT

Bałtycki Terminal Kontenerowy pozyskał nowego klienta. 30 sierpnia 2012 Firma Polzug Intermodal uruchomiła regularne połączenie z Gądek pod Poznaniem do Gdyni. Początkowo terminal będzie obsługiwał pociągi trzy razy w tygodniu. Współpraca z Polzugiem stanowi dowód konkurencyjności polskich portów morskich wobec niemieckich oraz widoczny efekt realizowanych w Polsce w ostatnich latach inwestycji w transport intermodalny.
30.08.2012

Rynki Azji - drogą lub morzem z TSLogistic

Działająca od ponad 2 lat w branży spedycyjno-logistycznej firma TSLogistic, to dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwo.
07.08.2012

Janusz Jarosiński: Na początek koncert na 3 tys. osób...

W ramach obchodów 90-lecia przygotowaliśmy cały szereg imprez. Chcielibyśmy, by każdy z pracowników portu i firm z nami współpracujących mógł w tych obchodach uczestniczyć.
03.07.2012

Europa staje się zaściankiem świata a Azja jego sercem

Na naszych oczach zmienia się Europa i jej pozycja na globalnej mapie świata. Globalizacja miała per saldo swoje bardzo negatywne skutki dla Europy i dopiero ostatnimi czasy widać jakieś światełko w tunelu. To co się dzieje w portach morskich to głównie import - mam na myśli szczególnie transport kontenerowy. To co płynie w tych kontenerach w postaci wyrobów gotowych zabija skutecznie od wielu lat naszą rodzimą produkcją ale i tą w Europie.
10.02.2012

Polska przyjazna portom

Po raz pierwszy tradycyjny, „okrągły stół” poświęcony był rozległym problemom gospodarki morskiej.
13.10.2011

Odwracamy się od Bałtyku

Polska nie wykorzystuje swego morskiego potencjału. A transport morski to u nas nadal "coś ekskluzywnego".
08.09.2011

Nie dla nas huby?

Polska nie wykorzystuje atutów wynikających z położenia nie tylko z powodu marnej jakości dróg i torów. Decyduje o tym także brak węzłów koncentrujących transport i wykraczających swymi funkcjami poza zwykłe magazynowanie.
06.02.2011

Rynek spedycyjny ożył

Laura Hołowacz, prezes CSL: „Przewidujemy największy obrót towarowy w okresie jesienno- zimowym i dobry koniec roku 2010”
17.08.2010

Wynik wyszukiwania - Katalog firm

Dziękujemy za wysłane grafiki.