• <

Wynik wyszukiwania - "napęd " - Wiadomości

Mitsui O.S.K. Lines wdraża napęd wiatrowy Wind Challenger na kolejnym ze swoich statków

Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i Electric Power Development (J-Power) porozumiały się w sprawie instalacji systemu napędowego Wind Challenger, który przekształca energię wiatru w siłę napędową, na masowcu Kurotakisan Maru III. Instalacja żagla jest zaplanowana na II poł. 2025 roku.
24.05.2024

Tak powstaje napęd "Miecznika". Zakończono próby fabryczne silnika dla przyszłego ORP Wicher

Zakończyły się próby fabryczne silnika wysokoprężnego MTU 20V8000M71 przeznaczonego na pierwszą z trzech fregat Miecznik, budowanej od sierpnia ub. r. W niedalekiej przyszłości zostanie on dostarczony do gdyńskiej stoczni celem umieszczenia go w siłowni okrętowej.
26.04.2024

Norweski Klaster Morski na eksportowym kursie. Włączają napęd jądrowy

Norweski Biznes Morski zapewnia pracę bezpośrednio około 90 tys. osobom oraz generuje rocznie produkty i usługi o wartości około 500 mld NOK – informuje na portalu społecznościowym Ivar Engan, Daglig leder z Maritimt Forum. Znaczna część przychodów zapewnia eksport towarów i usług. Szacuje się, że około 70% przychodów norweskiego biznesu morskiego pochodzi z eksportu.
01.02.2024

Szczecinianie budują napęd wodorowy do katamaranu PAN. „Największy, jaki powstał na Pomorzu Zachodnim”

Technologie wodorowe coraz odważniej wchodzą do branży marine. Szczecińska firma właśnie kończy budowę ogniwa wodorowego o dużej mocy dla katamaranu Polskiej Akademii Nauk. Projekt wpisuje się w nurt poszukiwań nowych rozwiązań dotyczących rozwoju przyjaznych środowisku środków transportu. „Zakończenie prac nad ogniwem planujemy na listopad” – zdradza Marcin Hołub.
16.10.2023

Napęd wiatrowy na statkach handlowych. Szansa dla polskich stoczni remontowych

Sukcesem zakończył się Projekt EU Wind Assisted Ship Propulsion (WASP). Projekt WASP (statku z napędem wspomaganym wiatrem) został sfinansowany kwotą 5,4 mln euro z programu Interreg North Sea Europe, w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR).
04.07.2023

Napęd atomowy na morzu? Niezbędny gatunek paliwa produkuje tylko Rosja

Rządy na całym świecie dążą do dekarbonizacji gałęzi przemysłu intensywnie korzystających z paliw kopalnych. Dotyczy to także żeglugi komercyjnej. W obliczu określonych celów w zakresie ograniczenia emisji, branża rozważa pełen zakres alternatywnych rozwiązań, a nawet powraca do zimnowojennej wizji statków handlowych o napędzie atomowym. Główny problem stanowi jedna kwestia, o której niewiele się mówi. Otóż odpowiedni rodzaj paliwa, potrzebnego w większości nowych projektów reaktorów, jest sprzedawany jedynie przez rosyjski rząd.
26.12.2022

Uniwersytet Vaasa opracowuje wodorowy napęd dla statków

Fińscy naukowcy pracują nad elastycznym systemem paliwowym dla statków, w szczególności napędzanych wodorem.
23.07.2022

Eidesvik i Wärtsilä realizują pierwszy na świecie projekt konwersji na napęd amoniakowy

Norweski armator Eidesvik Offshore podpisał umowę o współpracy z grupą technologiczną Wärtsilä na modernizację morskiego statku dostawczego (OSV). Fiński koncern zainstaluje silnik spalinowy napędzany amoniakiem wraz z wymaganym systemem bezpieczeństwa.
11.10.2021

Napęd "LNG dual fuel" w natarciu. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 29-33/2021)

Pozytywne wieści dla rynku okrętowego w związku z coraz większym zwiększonym zapotrzebowaniem na tonaż, w tym przede wszystkim nowe jednostki o napędzie „LNG dual fuel”. Natomiast na rynku recyklingu okrętowego nadal zastój, pomimo solidnych cen oferowanych za złom okrętowy. Dobre informacje spływały również od polskich armatorów, którzy raportowali pozyskiwanie nowego tonażu. O tym, co działo się najważniejszego na rynku tonażowym w ostatnich tygodniach w naszym cyklicznym raporcie.
23.08.2021

Coey Viking i Cooper Viking: niezawodny napęd połączony z niezawodnym wsparciem

Remontowa Shipbuilding niedawno przekazała dwa wielozadaniowe statki Coey Viking i Cooper Viking dla Viking Supply Ships. Dziś o niezawodności systemu napędowego z wykorzystaniem LNG pisze fińska firma Steerprop Oy.
21.06.2021

Schottel dostarczy napęd dla kanadyjskich promów elektrycznych

Niemiecki producent, Schottel, zdobył kontrakt na dostawę głównej jednostki napędowej dla samochodowca budowanego dla kanadyjskiej firmy Western Pacific Maritime (WPM).
19.02.2021

MS Finnmarken przejdzie konwersję na napęd hybrydowy w stoczni Kleven

Stocznia Green Yard Kleven w norweskim Ulsteinvik zdobyła kontrakt na szeroką konwersję jednostki MS Finnmarken w statek ekspedycyjny z hybrydowym napędem.
17.02.2021

ABB dostarczy napęd lodołamacza flocie nowo budowanych zbiornikowców LNG

Fińska firma technologiczna ABB wygrała kontrakt o wartości ponad 300 milionów dolarów od Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering na dostawę pakietu zasilania i napędu dla sześciu nowych statków transportowych LNG, które pływałyby wzdłuż Północnej Drogi Morskiej.
04.11.2020

Kongsberg dostarczy napęd i systemy manewrowe dla nowych RoPaxów Finnlines

Norweski Kongsberg Maritime podpisał kontrakt z China Merchants Jinling Shipyard (Weihai) na dostawę układu napędowego i manewrowego dla dwóch nowych statków pasażerskich typu RoPax zamówionych przez fińską firmę promową Finnlines.
11.10.2020

ABB dostarczy hybrydowy napęd elektryczny dla nowych jednostek Washington State Ferries

ABB został wybrany przez amerykańskiego stocznię Vigor Fab LLC na dostawcę napędu hybrydowo-elektrycznego i systemu magazynowania energii dla najnowszych dodatków do floty Washington State Ferries.
07.06.2020

Schottel dostarczy napęd dla aluminiowego promu

Niemiecki producent Schottel dostarczył rozwiązania napędowe dla nowego, całkowicie aluminiowego promu Nairana.
19.05.2020

Niemiecki dostawca zaopatrzy w napęd najnowsze statki do transportu ryb dla norweskiego armatora

Niemiecki producent systemów napędowych Schottel zawarł umowę na dostawę układów napędowych dla sześciu nowych statków do przewozu żywych ryb budowanych przez turecką stocznię Sefine.
12.05.2020

SCHOTTEL dostarczy napęd dla statku do obsługi farm wiatrowych

Louis Dreyfus Armateurs (LDA) wybrał SCHOTTEL do dostarczenia szeregu systemów napędowych dla jednostki SOV o nazwie Wind of Hope.
28.04.2020

ABB dostarczy napęd dla pierwszych amerykańskich statków napędzanych energią elektryczną

ABB dostarczy bezemisyjną technologię dla pierwszych dwóch jednostek napędzanych energią elektryczną budowanych w Stanach Zjednoczonych.
07.05.2019

ABB dostarczy napęd dla nowych statków ekspedycyjnych Seabourn

Koncern technologiczny ABB otrzymał kontrakt na dostarczenie napędu dla dwóch nowych wycieczkowców ekspedycyjnych armatora Seabourne.
14.04.2019

ABB dostarczy napęd i silnik na pierwszy chiński wycieczkowiec

Chińska stocznia Waigaoqiao Shipbuilding Co wybrała ABB jako dostawcę napędu i silnika dla pierwszego wycieczkowca wybudowanego w Państwie Środka. Zawarte w tym będą dwa systemy napędowe typu Azipod.
26.03.2019

Hapag-Lloyd przerobi duży kontenerowiec na napęd LNG. To będzie pierwsza taka konwersja w historii

Niemiecki armator Hapag-Lloyd ujawnił, że planuje zmodernizować kontenerowiec Sajir o ładowności 15 tys. TEU na napęd LNG.
19.03.2019

Hapag-Lloyd jako pierwszy przerobi duży kontenerowiec na napęd LNG

Niemiecki armator Hapag-Lloyd ujawnił, że planuje zmodernizować kontenerowiec Sajir o ładowności 15 tys. TEU na napęd LNG.
05.02.2019

Rolls-Royce dostarczy napęd dla norweskiego armatora

Norweski armator Havila Kystruten AS zamówił cztery nowe jednostki typu Ro-Pax. Napęd na statki dostarczy brytyjskie Rolls-Royce Commercial Marine.
28.10.2018

Wartsila dostarczy napęd dla nowoczesnego wycieczkowca

Silnik 31DF dual-fuel fińskiego koncernu Wartsila został wybrany jako napęd dla nowej i zaawansowanej technologicznie jednostki. Luksusowy wycieczkowiec klasy polarnej powstaje w norweskiej stoczni Vard Soviknes na zamówienie francuskiego armatora Ponant.
16.10.2018

Chemicy tworzą napęd dla sztucznej ryby - podwodnego szpiega dla wojska (wideo)

Zespół chemików z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika tworzy napęd dla sztucznej ryby - "śledzia", która ma wykrywać aktywność obcych obiektów marynarki wojennej. Dzięki wykorzystaniu inteligentnego materiału robot w wodzie ma być niemożliwy do wykrycia.
01.10.2018

Napęd elektryczny na promie Stena Line

Stena Line testuje nowe, przyjazne dla środowiska rodzaje napędu dla swoich statków. W ostatnim czasie armator podpisał umowę z Callenberg Technology Group na zakup akumulatorów o łącznej mocy 1 MWh. Jeszcze przed wakacjami zostaną one zainstalowane na promie Stena Jutlandica kursującym między Göteborgiem (Szwecja) a Frederikshavn (Dania). Tym samym idea elektrycznego zasilania statków Stena Line stanie się rzeczywistością.
02.03.2018

Tankowiec traci napęd i prawie taranuje kilkadziesiąt łodzi (wideo)

To nagranie cieszy się w sieci olbrzymią popularnością, mimo że znamy niewiele szczegółów zdarzenia. W Birmie tankowiec Au Virgo utracił napęd i nieźle „narozrabiał”. Zamieszczone na Facebooku 2 stycznia nagranie obejrzało już ponad milion osób.
05.01.2018

Zobacz, jak wygląda pierwsza na świecie konwersja kontenerowca na napęd LNG (wideo)

W niemieckiej stoczni Bremerhaven trwa pierwsza konwersja kontenerowca z napędu diesla na LNG. Nad całym procesem czuwa towarzystwo klasyfikacyjne Bureau Veritas.
05.10.2017

Napęd przyszłości - statki autonomiczne, lng a może hybryda?

Napędem przyszłości będzie połączenie różnych systemów i to ekonomia zweryfikuje zastosowanie konkretnych rozwiązań - do takich wniosków doszli uczestnicy debaty „Impulsy da wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań w przemyśle okrętowym - nowe napędy, remonty i modernizacja, wymogi ochrony środowiska, kondycja sektor offshore i nowe nisze rynkowe”, która miała miejsce na targach Baltexpo.
13.09.2017

Trwa pierwsza na świecie konwersja kontenerowca na napęd LNG

W niemieckiej stoczni Bremerhaven trwa pierwsza konwersja kontenerowca z napędu diesla na LNG. Nad całym procesem czuwa towarzystwo klasyfikacyjne Bureau Veritas.
26.08.2017

Ten prom ma 114 lat. Właśnie przeszedł konwersję na napęd elektryczny

Najstarszy działający prom w Finlandii przeszedł konwersję i stał się statkiem elektrycznym. Choć trudno w to uwierzyć, już dawno skończył on 100 lat.
10.05.2017

Pierwsza konwersja kontenerowca na napęd LNG już w przyszłym roku

Pierwsza konwersja kontenerowca z napędu diesla na LNG odbędzie się już w 2017 roku - potwierdziło towarzystwo klasyfikacyjne Bureau Veritas, które będzie czuwać nad procesem.
08.09.2016

Promy HH-Ferries przechodzą na napęd hybrydowy

HH-Ferries chce stać się jeszcze bardziej ekologicznym operatorem. Firma zapowiedziała, że przeprowadzi konwersję dwóch swoich promów. Staną się one jednostkami hybrydowymi.
10.05.2016

Wartsila dostarczy napęd na promy przebudowywane w gdańskiej Remontowej

Fiński koncern Wartsila dostarczy m.in. system napędowy dwóm promom klasy Spirit armatora BC Ferries, które są przebudowywane w Gdańskiej Stoczni Remontowa.
11.04.2016

Rolls-Royce dostarczy napęd LNG na statek do transportu karmy dla ryb

Rolls-Royce podpisał warty 6,5 mln dolarów kontrakt z turecką stocznią Tersan Shipyard. Brytyjski koncern dostarczy napęd LNG na jeden ze statków do przewozu karmy dla ryb norweskiego armatora NSK Shipping.
09.03.2016

Polscy naukowcy stworzyli nowoczesny napęd elektryczny

Naukowcy z Politechniki Gdańskiej opracowali elektryczny układ napędowy, który może pełnić rolę alternatywnego źródła napędu dla konwencjonalnych silników spalinowych stosowanych w statkach pasażerskich.
29.07.2015

Gdański napęd dla innowacji

Na fali odrodzenia przemysłu okrętowego do gospodarki morskiej powraca Oddział Instytutu Elektrotechniki w Gdańsku utworzony w latach 60. ubiegłego wieku celem prowadzenia prac badawczych i konstrukcyjnych z zakresu elektrotechniki okrętowej. Dziś Instytut opracowuje innowacyjne rozwiązania związane z wykorzystaniem energii elektrycznej w napędzaniu silników statków i samochodów, a także jej magazynowaniem i przepływem.
17.03.2015

Dziękujemy za wysłane grafiki.