• <

Wynik wyszukiwania - "euronav" - Wiadomości

Minister obrony Hiszpanii: nie weźmiemy udziału w żadnej misji wojskowej na Morzu Czerwonym

Hiszpania nie weźmie udziału w żadnej misji wojskowej na Morzu Czerwonym, w tym ewentualnej operacji Unii Europejskiej - zapowiedziała minister obrony w Madrycie Margarita Robles.
14.01.2024

Unia Europejska chce wysłać co najmniej trzy okręty wojenne, aby chronić statki na Morzu Czerwonym

Unia Europejska chce wysłać co najmniej trzy okręty wojenne, aby chronić statki na Morzu Czerwonym w obliczu ataków rebeliantów Huti z Jemenu - podał w czwartek portal Politico.
12.01.2024

Międzynarodowe siły morskie starają się odzyskać statek porwany przez somalijskich piratów

Siły Morskie Unii Europejskiej (EUNAVFOR) w ścisłej współpracy z władzami lokalnymi Somalii w dalszym ciągu uważnie monitorują sytuację w związku z porwaniem bułgarskiego statku handlowego Ruen, pływającego pod maltańską banderą. Obecne jednostka ma znajdować się pomiędzy półwyspami Eyl i Xaafun (Somalia). Żądania porywaczy pozostają nieznane.
20.12.2023

Rośnie grono firm rezygnujących z żeglugi przez Morze Czerwone

Po tym jak cztery z największych przedsiębiorstw żeglugi kontenerowej na świecie ogłosiły w ciągu zaledwie dwóch dni zaprzestanie i zawieszenie wszystkich operacji żeglugowych przez Morze Czerwone w następstwie ataków rebeliantów Huti na statki, dołączają do nich kolejne firmy. Rosną obawy w związku z ostrzałami rakietowymi i próbami porwań jednostek morskich.
19.12.2023

Huti prężą muskuły: "jesteśmy gotowi na wszystko, co wyśle USA"

Przedstawiciel władz jemeńskiej milicji Huti, Mohammed al-Buchaiti, powiedział w poniedziałek w wywiadzie dla telewizji Al-Dżazira, że jego ruch jest gotów na konfrontację z każdą międzynarodową koalicją, jaką USA mogą wysłać na Morze Czerwone.
18.12.2023

Kolejny duży operator omija Morze Czerwone

Jeden z największych na świecie operatorów tankowców, Euronav, poinformował w poniedziałek, że po atakach jemeńskich bojowników Huti na statki wstrzymuje transport przez Morze Czerwone. Wcześniej tego dnia pocisk Huti trafił w norweski tankowiec Swan Atlantic, zaatakowano też kontenerowiec MSC Clara.
18.12.2023

Bunker Holding: nowe paliwa zmienią żeglugę do 2030 roku

Podczas konferencji Argus Biofuels Europe w Londynie Valerie Ahrens, senior director – new fuels and carbon market w Bunker Holding, ogłosiła, że firma przewiduje, iż do 2030 roku nowe rodzaje paliw stanowić będą 20% miksu paliwowego w żegludze.
13.12.2023

Ropa z FSO Safer wypompowana, ale to nie koniec zmartwień

Ładunek ropy naftowej zalegający od 2016 na zacumowanym nieopodal Jemenu byłym tankowcu groził jedną z największych katastrof ekologicznych. Po zakończeniu procesu przeniesienia ładunku na inny statek świat odetchnął z ulgą, ale potrzeba więcej funduszy, aby to wszystko zakończyć.
14.08.2023

Koniec dramatu FSO Safer? ONZ rozpoczyna usuwanie ropy z kontrowersyjnego tankowca

Organizacja Narodów Zjednoczonych poinformowała, że do końca tygodnia ma rozpocząć się operacja usunięcia ekwiwalentu przeszło 1,14 mln baryłek ropy znajdujących się na tankowcu od dekad zacumowanego u wybrzeży Jemenu. Urzędnicy organizacji od lat ostrzegają, że Morze Czerwone jest zagrożone, ponieważ wyciek z byłego tankowca FSO Safer może doprowadzić do cztery razy większej katastrofy niż w przypadku Exxon Valdez na Alasce w 1989 roku.
19.07.2023

Pełen ropy FSO Safer dalej groźny. ONZ ma problem z budżetem

Specjalnej ONZ-owskiej agencji nie udało się póki co zebrać funduszy na operację opróżnienia zacumowanego przy jemeńskim wybrzeżu FSO Safer, który w każdej chwili może spowodować olbrzymią katastrofę ekologiczną.
10.05.2023

FSO Safer to tykająca bomba. ONZ kupiło statek by ją rozbroić

Z Chin wypłynął zakupiony przez ONZ-owską agencję tankowiec, który ma być kluczowym elementem zapobieżenia katastrofie ekologicznej u wybrzeży Jemenu.
10.04.2023

Roszczenia Euronav związane z arbitrażem nadzwyczajnym odrzucone. W tle utworzenie największej na świecie floty tankowców

Belgijska firma posiadająca dużą flotę tankowców poinformowała we wtorek, że awaryjny arbiter odrzucił jej wniosek o zastosowanie środków tymczasowych i przejściowych w związku z wypowiedzeniem przez Frontline ostatecznej umowy o połączeniu obu przedsiębiorstw, którą podpisano w lipcu ubiegłego roku.
08.02.2023

Frontline i Euronav rezygnują z wielomiliardowej fuzji

Naftowa spółka Frontline poinformowała 10 stycznia, że umowa o wartości 4,2 mld dolarów, dotycząca połączenia z firmą Euronav, została zakończona.
11.01.2023

Konosament – wydanie ładunku bez konosamentu „The Sienna” [2022]

28.04.2022, Sędzia Moulder (High Court of Justice, OBD) wydał orzeczenie w sprawie „Unicredit Bank A.G. v Euronav N.N.” [2022] EWHC 957 (Comm).
04.12.2022

Euronav spodziewa się dobrych perspektyw na rynku dużych tankowców

Belgijski gigant w sektorze transportu ropy drogą morską ogłosił wyniki finansowe na trzeci kwartał 2022 roku. Według jego wyliczeń odnotował wzrost zysków, a także przewiduje zamknąć ten rok z dużym plusem.
07.11.2022

Euronav zamawia z Chin tankowce zasilane amoniakiem i metanolem

Euronav pracuje w sprawie wprowadzenia na rynek tankowców zasilanych amoniakiem. Belgijska firma shippnigowa zamówiła ostatnio dwa ekologiczne Suezmaxy, które w przyszłości będą zasilanie amoniakiem i metanolem. Tankowce wyprodukuje chińska stocznia Daehan Shipbuilding Co.
24.10.2022

Tankowiec uratował syryjskich uchodźców

Pływający pod banderą Grecji tankowiec Antigone przyjął na pokład grupę uchodźców z Syrii, którzy utknęli na Morzu Śródziemnym bez wody pitnej, jedzenia i paliwa.
04.08.2022

Jeszcze ostrożnie przed euforią. Analiza rynku tonażowego (tydzień 23-26/2021)

Jak pokazują statystyki ostatnich tygodni ilość złomowań statków na świecie zaczęła wreszcie wzrastać. Wolumeny statków przekazywanych do okrętowego recyklingu nie są jednak oszałamiające. Jak pokazują statystyki średnia spadków złomowań dla całego świata wynosi 2%, przy czym mocno tracą tradycyjne azjatyckie lokalizacje na rzecz innych. Sprzyjają temu rekordowe ceny stali (w Bangladeszu oferuje się aktualnie cenę 580 USD za tonę statku pustego).
14.07.2021

Euronav przedstawił projekt tankowca napędzanego amoniakiem i złożył nowe zamówienia na statki

Belgijska firma Euronav ogłosiła udział w partnerstwie w celu przyspieszenia rozwoju nowych dwupaliwowych tankowców napędzanych amoniakiem.
07.07.2021

Czołowy armator tankowców dziwi się brakowi złomowania w sektorze

Belgijski armator tankowców, Euronav, jest zadziwiony brakiem złomowania na rynku tankowców, biorąc pod uwagę niskie stawki frachtu.
10.05.2021

Evergreen łączony z zakupem dwudziestu kontenerowców o ładowności 15 tys. TEU

Tajwański armator kontenerowy, Evergreen Marine Line, według doniesień złożył zamówienie na 20 kontenerowców o ładowności 15 tys. TEU.
04.02.2021

Euronav zakupił tankowce będące w budowie

Belgijski armator tankowców Euronav NV podpisał umowę na zakup dwóch ekologicznych Suezmaxów znajdujących się obecnie w budowie.
04.02.2021

W USA ropa powyżej 52 USD/b

Ropa naftowa na giełdzie paliw w USA drożeje i jest wyceniana powyżej 52 USD za baryłkę. Wysokie ceny surowca mogą zachęcić amerykańskich producentów ropy z łupków do zwiększenia dostaw - informują maklerzy.
12.01.2021

Okręt podwodny typu 212CD wychodzi z cienia [WIDEO]

Niemiecki holding stoczniowy thyssenkrupp Marine Systems opublikował więcej szczegółów swojej oferty na nowy okręt podwodny dla holenderskiej Koninklijke Marine. Dodatkowo interesującym jest fakt, że bazuje ona na projekcie 212CD, czyli Common Design, opracowywanym na potrzeby programu niemiecko-norweskiego.
08.12.2020

Euronav zaciąga pożyczkę na kwotę 713 mln dolarów

Belgijski armator tankowców Euronav zabezpieczył pożyczkę w wysokości 713 milionów dolarów od norweskiej firmy Nordea.
21.10.2020

Gigantyczne zyski armatorów tankowców. Euronav z ponad 10-krotnym wzrostem dochodu w pierwszym kwartale

Euronav, armator tankowców z siedzibą w Antwerpii, czerpie duże zyski z silnej dynamiki tankowców. Firma osiągnęła 225,6 miliona dolarów zysku w pierwszym kwartale 2020 roku.
07.05.2020

Stawki frachtowe tankowców lecą w dół wraz ze zbliżającym się cięciem produkcji krajów OPEC+

Stawki tankowców załamują się, gdy w życie wchodzi pakt ograniczający globalną produkcję ropy. Dobre czasy dla armatorów tych jednostek zmierzają ku końcowi.
03.05.2020

Zasady Posejdona – IMO 2050

W ostatnich latach Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) podjęła wiele istotnych działań w celu zapobieżenia zanieczyszczaniu środowiska przez przemysł morski. Począwszy od strategii IMO 2020, która dotyczy ograniczenia emisji siarki, po strategię znaną jako IMO 2050, mającą na celu zmniejszenie całkowitej rocznej emisji gazów cieplarnianych o co najmniej 50% do 2050 r., dążąc do całkowitego jej wyeliminowania do 2100 r.
20.03.2020

Euronav nabył kolejne trzy tankowce VLCC

Euronav NV, belgijski armator tankowców, zawarła umowę nabycia poprzez odsprzedaż trzech megatankowców (VLCC). Obecnie w stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) w Korei Południowej kończy się budowa tych jednostek.
12.02.2020

Wejście przepisów IMO 2020 zwiększa ryzyko dla firm żeglugowych i ubezpieczycieli

W obliczu zbliżającego się wejścia w życie nowych globalnych przepisów dotyczących zanieczyszczenia mórz przedsiębiorstwa żeglugowe i ubezpieczyciele zastanawiają się nad ryzykiem.
12.12.2019

Belgijski gigant ogłasza współpracę z największym malezyjskim portem

Belgisjki operator tankowców Euronav podpisał umowę o świadczenie usług z portem Linngi w Malezji - stającym się największą bazą magazynową paliw o niskiej zawartości siarki w regionie.
12.11.2019

Trwają przygotowania przed wejściem IMO 2020. Tankowiec Euronavu przewozi potężny ładunek paliwa do bazy naftowej w Azji

Największy tankowiec świata rozpoczął długą na 12,4 tys. mil morskich podróż do bazy naftowej w Azji. Ten rejs zaintrygował cały rynek transportu morskiego i spedycyjnego.
15.08.2019

Czołowy europejski armator tankowców znów na plusie

Belgijski armator tankowców, Euronav, zanotował zysk 100 tys. dolarów w czwartym kwartale 2018 roku. Może być to oznaka powolnego wyjścia z recesji w tym segmencie transportu morskiego.
24.01.2019

Firma z Bydgoszczy wśród dostawców wyposażenia dla szwedzkich okrętów podwodnych nowej generacji

Famor wśród dostawców wyposażenia nowych okrętów podwodnych budowanych dla Marynarki Wojennej Szwecji. Umowę w tej sprawie między szwedzką grupą przemysłową Saab a firmą z Bydgoszczy podpisano w Paryżu podczas trwających międzynarodowych targów uzbrojenia Euronaval 2018. To już kolejna firma z Polski zaangażowana w budowę szwedzkich okrętów podwodnych typu A26.
24.10.2018

Rozpoczęły się próby morskie zmodernizowanego OP Gotland

W piątek, 19 października w stoczni Saab w Karlskronie OP Gotland rozpoczął próby morskie. Miało to miejsce po kompleksowej modernizacji „mid-life upgrade", mającej zwiększyć możliwości operacyjne okrętu dla Szwecji po 2025 r.
23.10.2018

Euronav rozwija flotę

Firma Euronav NV, operator i właściciel tankowców z siedzibą w Antwerpii, zdecydował się na rozbudowę floty. Zakupił w tym celu dwa znajdujące się w trakcie budowy statki od greckiego operatora Product Shipping and Trading SA.
01.08.2016

Rozmowy armatorów: Czy to odpowiedni czas na zakup nowych statków?

Żegluga morska nadal operuje na spowolnionym rynku. Na tegorocznych targach Posidonia 2016, które odbyły się w dniach 6-10 czerwca w Atenach, armatorzy dyskutowali o możliwościach i odpowiednim czasie na zakup nowych statków, w czasie kiedy rynek jest spowolniony a ceny wciąż niskie.
15.06.2016

Niskie ceny paliwa zmniejszyły zainteresowanie LNG wśród przewoźników

Niskie ceny paliwa spadły do poziomu podważającego sens wykorzystania skroplonego gazu ziemnego w postaci czystszego źródła energii do zasilania statków. Według ekspertów minie jeszcze kilka lat, zanim LNG odniesie poważne postępy w na rynku paliw morskich.
19.04.2016

Za dużo ropy na rynku. Tankowce mają pływać wolniej

Niska cena ropy naftowej to prawdziwie utrapienie dla koncernów naftowych ze względu na wysoką nadpodaż tego surowca. By rozwiązać problem, potentaci naftowi poprosili armatorów tankowców, by ich jednostki pływały wolniej.
04.02.2016

Podwodne propozycje (nie tylko) dla Polski na Euronaval 2014

Wystawa Euronaval 2014 była miejscem, gdzie prezentowali się czołowi producenci okrętów podwodnych. Wśród nich jest z pewnością model okrętu podwodnego, który zostanie zakupiony dla Marynarki Wojennej RP pod kryptonimem Orka.
07.11.2014

Euronaval 2014: Francuzi prezentują rzeczny krążownik

Na wystawie Euronaval 2014 zaprezentowano po raz pierwszy szybką, silnie uzbrojoną łódź motorową Styx-FS przeznaczoną dla sił specjalnych działających na wodach śródlądowych - w tym przede wszystkim na rzekach.
31.10.2014

Euronaval 2014: Szwedzi upublicznią ofertę na okręt podwodny dla Marynarki Wojennej RP

Obecni na wystawie Euronaval przedstawiciele szwedzkiej firmy Saab potwierdzili, że bardzo poważnie traktują przetarg na okręt podwodny Orka dla Marynarki Wojennej RP. Co więcej poinformowali, że wybrane szczegóły ich oferty mogą być upublicznione jeszcze w tym roku.
31.10.2014

Euronaval 2014: Trzykadłubowy okręt bojowy

Szukając zupełnie nowych rozwiązań francuski koncern DCNS zaproponował silnie uzbrojony okręt XWIND 4000 z trzema kadłubami.
29.10.2014

Euronaval 2014: łodzie motorowe przyszłości dla wojsk specjalnych

Rywalizacja pomiędzy motorową łodzią sztywnodenną Rafale 950 firmy Sillinger i łodzią ECUME firmy Zodiak Milpro pokazuje, w jakim kierunku będą się rozwijały tego rodzaju konstrukcje w najbliższej przyszłości.
28.10.2014

Dziękujemy za wysłane grafiki.