Brytyjska Prokuratura Koronna postawiła w niedzielę zarzuty 19-letniemu mężczyźnie w związku w wywróceniem się przepełnionego pontonu z nielegalnymi imigrantami na kanale La Manche, wskutek czego zginęły cztery osoby.
Niemający stałego adresu Ibrahim Bah został aresztowany w piątek, a w poniedziałek ma stanąć przed sądem magistrackim. Został oskarżony o ułatwienie nielegalnego przybycia osób do Wielkiej Brytanii. Zgodnie z zaostrzonymi w czerwcu tego roku przepisami, osobom organizującym przemyt ludzi do Wielkiej Brytanii grozi kara nawet dożywotniego więzienia.
Na pontonie, który w środę wcześnie rano wywrócił się na kanale La Manche znajdowały się najprawdopodobniej 43 osoby, z czego 39, w tym ośmioro dzieci uratowano, ale cztery osoby zginęły. Jedną z ofiar śmiertelnych był nastolatek. W nocy z wtorku na środę temperatura powietrza na kanale La Manche wynosiła ok. -4 stopni Celsjusza. Pomimo to, jak widać było na nagraniach wideo z akcji ratunkowej, niektóre z osób na pontonie były jedynie w T-shirtach i cienkich kamizelkach ratunkowych.
Brytyjski rząd od dawna wskazuje, że wzmożony napływ nielegalnych imigrantów jest efektem działalności zorganizowanych grup przestępczych, które narażają imigrantów na niebezpieczeństwo, wsadzając ich na małe, nadmiernie obciążone łodzie i pontony, z jedynie minimalnym wyposażeniem ratunkowym.
Od początku 2022 r. przez kanał La Manche przedostało się nielegalnie do Wielkiej Brytanii prawie 45 tys. osób, czyli o 57 proc. więcej niż w roku 2021.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych