pc/msz.gov.pl
– Jednym z priorytetów RP wobec regionu Ameryki Łacińskiej jest wzmocnienie relacji Polski z Ameryką Środkową, w tym z Hondurasem – podkreślił wiceminister Andrzej Papierz podczas poniedziałkowego spotkania z minister Marią Dolores Agüero Lara.
– Kontrakt PWPW na dostawę książeczek paszportowych dla Hondurasu jest przykładem udanej współpracy dwustronnej, który może spowodować kolejne, korzystne dla obu stron kontakty gospodarcze. Dostrzegam również duży potencjał współpracy w turystyce – powiedział wiceminister Andrzej Papierz.
Wizyta minister spraw zagranicznych Hondurasu jest pierwszą wizytą wysokiego przedstawiciela tego państwa w Polsce. Podczas spotkania dokonano przeglądu relacji dwustronnych oraz poruszono kwestie związane z wymianą poparć w organizacjach międzynarodowych. Strony omówiły sytuację w dziedzinie bezpieczeństwa w regionie Ameryki Środkowej. Wiceminister Andrzej Papierz odnotował konstruktywne zaangażowanie Hondurasu w działania Grupy z Limy.
Wiceszef MSZ wskazał także na coroczne spotkania ambasadorów krajów Ameryki Środkowej z kierownictwem MSZ w Warszawie jako znaczącą formułę kontaktów politycznych. Rozmówcy zgodzili się ponadto, że ważnym impulsem dla rozwoju relacji gospodarczych jest ratyfikowana przez Polskę i Honduras Umowa Stowarzyszeniowa UE-Ameryka Środkowa. Podczas spotkania wiceszef MSZ nawiązał także do trwającej obecnie prezydencji RP w Radzie Bezpieczeństwa i do polskich priorytetów w tym zakresie.
Polska i Honduras nawiązały stosunki dyplomatyczne w 1933 roku. Obroty handlowe naszych krajów wyniosły w ubiegłym roku około 17 milionów dolarów. Głównymi polskimi towarami eksportowymi w wymianie handlowej z Hondurasem są koparki, aparatura telekomunikacyjna i maszyny do przerobu drewna. W imporcie dominują kawa oraz owoce.
Hapag-Lloyd i IKEA współpracują na rzecz czystszej żeglugi
Konosament – wydanie ładunku na podstawie konosamentu imiennego
Największe takie zamówienie w historii? Qatar Energy zamawia 18 wielkich gazowców za 6 mld dolarów
Bandera wygodna dla polskich armatorów i rządu. Jak przywrócić ją flocie handlowej?
Na oczach Zachodu rosyjska "flota-widmo" przewozi broń i ropę
Alarm dla portów. Potrzebna aktywizacja przemysłu Unii Europejskiej