ew
Brytyjskie ministerstwo handlu międzynarodowego pozytywnie wypowiedziało się w czwartek o ustaleniach poczynionych przez szefa Komisji Europejskiej Jean-Claude'a Junckera i prezydenta USA Donalda Trumpa w sprawie ograniczenia barier w handlu międzynarodowym.
"Z zadowoleniem przyjmujemy porozumienie USA i Unii Europejskiego w sprawie współpracy na rzecz redukowania barier handlowych i dalszego zwiększenia wymiany handlowej i inwestycji" - podkreślił brytyjski resort w wydanym oświadczeniu.
"Oczekujemy postępów w kierunku likwidacji (wprowadzonych przez USA) ceł (na import unijnej) stali i aluminium oraz deeskalacji posunięć typu wet za wet, które mogą odbić się na przedsiębiorstwach i miejscach pracy po obu stronach Atlantyku" - dodało ministerstwo.
Trump po spotkaniu z Junckerem zapowiedział podjęcie negocjacji handlowych z UE i zadeklarował, że na czas rozmów Waszyngton wstrzyma się z kolejnymi taryfami. Według jego słów UE zgodziła się na "natychmiastowe" zwiększenie importu amerykańskiej soi i gazu skroplonego (LNG) oraz obniżenie taryf w sektorze przemysłowym. Jak dodał, uzgodniono, że USA i UE będą starały się wypracować politykę "zero taryf, zero subsydiów" na towary przemysłowe spoza sektora motoryzacji.
"Będziemy też pracowali nad zmniejszeniem barier i zwiększeniem handlu w zakresie usług, (produktów) chemicznych, farmaceutycznych, medycznych oraz soi" - oznajmił. W ocenie Trumpa porozumienia z UE sprawi, że handel między stronami będzie bardziej zrównoważony. Oznajmił też, że wraz z Junckerem podjął decyzję o utworzeniu specjalnej grupy roboczej, która będzie się zajmowała kwestiami handlu i zapowiedział, że będzie pracował z UE nad reformą Światowej Organizacji Handlu (WTO).
Juncker udał się do USA, by zapobiec eskalacji sporu handlowego między UE i USA. Spór rozgorzał po nałożeniu przez USA ceł importowych na stal i aluminium z UE, które obowiązują od 1 czerwca. Od 22 czerwca z kolei obowiązują cła odwetowe UE, które obejmują m.in. amerykańskie produkty spożywcze, wyroby stalowe, łodzie motorowe, jachty, motocykle, bourbon czy karty do gry. W kolejnej odsłonie konfliktu Trump groził podwyższeniem ceł na importowane z Europy samochody.
UE co roku importuje z USA towary o wartości 250 mld euro, natomiast wysyła za ocean dobra warte ponad 370 mld euro. Wynoszący około 120 mld euro rocznie deficyt po stronie USA jest przyczyną niezadowolenia Trumpa i jego protekcjonistycznych inicjatyw.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law