pc
Propozycje rosyjskiego Gazpromu, który twierdzi, że może utrzymać tranzyt gazu przez Ukrainę, przesyłając przez jej rurociągi 10-15 mld metrów sześciennych tego surowca rocznie, są nieopłacalne - oświadczył w środę minister energetyki Ukrainy Ihor Nasałyk.
Wcześniej szef Gazpromu Aleksiej Miller mówił, że skala tranzytu przez Ukrainę spadnie do takich wielkości po zbudowaniu dwóch planowanych gazociągów: Nord Stream 2 i Tureckiego Potoku.
„Nasz kraj nie zgodzi się na takie objętości. Dla Ukrainy jest to nierentowne. W takich warunkach będziemy musieli z własnej kieszeni dopłacać do przetaczania gazu” - powiedział Nasałyk.
Według ministra tranzyt gazu z Rosji przez Ukrainę będzie rentowny, jeśli rocznie przez jej gazociągi będzie przesyłane nie mniej niż 40 mld metrów sześciennych paliwa.
„Przy objętościach wynoszących około 40 mld metrów sześciennych wskaźniki ekonomiczne tranzytu przez Ukrainę będą takie same jak przez Nord Stream 2. Gdyby przesyłać ponad 40 miliardów, to będzie to bardziej opłacalne od Nord Streamu. Jeśli Europejczycy biorą pod uwagę tylko gospodarkę, to ukraińska sieć przesyłowa jest bardziej rentowna” - ocenił Nasałyk.
Kanclerz Niemiec Angela Merkel podczas spotkania z prezydentem Ukrainy Petrem Poroszenką oświadczyła we wtorek, że Ukraina powinna pozostać państwem tranzytowym dla rosyjskiego gazu. "Projekt Nord Stream 2 wymaga jednoznacznego wyjaśnienia, jak będzie wyglądała sytuacja z ukraińskim tranzytem" - mówiła Merkel, wyjaśniając, że rozmawiała na ten temat telefonicznie z prezydentem Rosji Władimirem Putinem.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych