W związku z niespokojną sytuacją w Europie, związaną z niekontrolowanym przepływem imigrantów, kolejny kraj zdecydował się na przywrócenie kontroli granicznych. O swojej decyzji poinformowała Szwecja. Nie pozostanie ona oczywiście bez wpływu na branżę promową.
Dziś, 12 listopada, od godziny 12:00, wszystkie osoby, które przybywają do Szwecji promami z Danii albo Niemiec, poddawane będą tzw. kontroli imigracyjnej, które w szwedzkich terminalach promowych prowadzić będzie policja. Na razie zasada ta będzie funkcjonować przez 10 dni, ale możliwe jest wydłużenie jej obowiązywania.
O konieczności posiadania przy sobie odpowiednich dokumentów poinformowała m.in. Stena Line. Pasażerowie przybywający do Szwecji ze wskazanych kierunków powinny legitymować się potwierdzającym tożsamość dokumentem spełniającym unijne wytyczne. Osoby, które pochodzą spoza Unii Europejskiej, powinny posiadać ważną wizę. O przekroczenie granicy mogą ubiegać się też osoby, które chcą ubiegać się o azyl w Szwecji, jeśli spełnią odpowiednie kryteria. Pasażerowie, którzy nie będą mieli przy sobie odpowiednich dokumentów bądź nie spełnią wymagań, nie będą mogli przekroczyć granicy.
Wprowadzenie kontroli granicznych w Szwecji spowodowane jest kilkoma czynnikami. Wśród nich wymieniana jest obawa szwedzkich władz o bezpieczeństwo wewnętrzne kraju w związku z gigantycznym napływem imigrantów oraz uchodźców. Wskazano też, że spora część takich osób po prostu „znika” po przybyciu do Szwecji. Wyrażono też troskę o bezpieczeństwo dzieci pozbawionych opieki dorosłych. Znikają one masowo w niewyjaśnionych okolicznościach.
Szwedzkie władze spodziewają się, że w tym roku do kraju może trafić ok. 190 tysięcy uchodźców. Liczba ludności w Szwecji to ok. 10 milionów.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych