pc
Przedsiębiorcy korzystający z mazurskich jezior należących do Skarbu Państwa, mogą spodziewać się kontroli np. czy nie stawiają pomostów bez pozwoleń - wynika z czwartkowej wypowiedzi prezesa Wód Polskich Przemysława Dacy.
Prezes Wód Polskich brał udział w czwartkowym posiedzeniu sejmowej komisji środowiska.
"Z informacji, które uzyskuję od swoich pracowników, na Mazurach było szereg nieprawidłowości, jeżeli chodzi o korzystanie z majątku Skarbu Państwa. Były stawiane pomosty bez pozwoleń wodnoprawnych, były przesuwane linie brzegowe, były inne nadużycia" - wymieniał prezes.
Zapowiedział, że wykorzystując Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Białymstoku "te sprawy będą dokładnie sprawdzane". "Pan dyrektor dostanie ode mnie wsparcie w postaci pracowników i będzie dokładnie sprawdzał, czy działalność gospodarcza na Mazurach jest wykonywana zgodnie z prawem" - podkreślił Daca.
Dodał, że jeżeli kontrolerzy wykryją nieprawidłowości, to właściciele firm, którzy tego się dopuścili będą "ponosić odpowiednie opłaty".
"Jeżeli przedsiębiorcy prowadzą swoją działalność zgodnie z prawem, nie łamiąc tego prawa, myślę że te opłaty (które zgodnie z Prawem wodnym zostaną na nich nałożone -PAP) nie będą duże i obciążające" - powiedział prezes Wód Polskich. Zaznaczył, że nie zgadza się z opinią, iż opłaty które znalazły się w Prawie wodnym i dotyczą przedsiębiorców utrzymujących się z turystyki wodnej, doprowadzą do ich upadku. "To zdecydowanie nieprawda" - podkreślił.
Daca przypomniał, że zgodnie z prawem, opłaty za korzystanie z gruntów pokrytych wodami są zróżnicowane. Od 1 gr. rocznie za metr kwadratowy takiego gruntu, w przypadku gdy pomosty są udostępniane publicznie, do ponad 8 zł rocznie, kiedy tak się nie dzieje, a prowadzona jest na nich działalność gospodarcza - wskazał. "Średnia opłata na taki pomost w marinie, to ok. 1000 zł w skali roku, to 80 zł w skali miesiąca. W przypadku przedsiębiorców, którzy czasami obracają setkami tysięcy złotych, to myślę, że to nie jest wygórowana opłata" - ocenił prezes Wód Polskich.
Odnosząc się do publikacji medialnych nt. wydawanych przez RZGW w Białymstoku licznych decyzji i nakładanych wysokich opłat na przedsiębiorców na Mazurach, poinformował że jak na razie zarząd ten wystawił jedną fakturę, którą firma opłaciła i nie składała od niej odwołania.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych