pc/MGMiŻŚ
Jerzy Materna, sekretarz stanu w ministerstwie gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, otworzył drugie spotkanie Rady do spraw Promocji Żeglugi Śródlądowej.
„Rada jako organ opiniodawczo-doradczy wspiera Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Zależy nam, aby Państwa aktywność w reprezentowanych środowiska była duża oraz liczę na wsparcie, konstruktywną dyskusję i zaangażowanie nie tylko dzisiaj, ale w Państwa bieżącej działalności na rzecz rozwoju żeglugi śródlądowej” – powiedział na początku spotkania Minister Jerzy Materna.
Spotkaniu przewodniczył prof. Zygmunt Babiński, który na wstępie zaznaczył jak istotną rolę pełni Rada w promowaniu śródlądowych dróg wodnych i korzyści dla gospodarki i mieszkańców wynikających z rozwoju transportu wodnego śródlądowego. W trakcie spotkania przedstawiono m.in.:
Bartosz Fabiańczyk – prezes Związku Polskich Armatorów Śródlądowych poruszył szereg zagadnień związanych z potencjalnymi ułatwieniami dla armatorów, którzy korzystają z Funduszu Żeglugi Śródlądowej. W dalszej części spotkania dyskutowano o kwestiach na rzecz zmniejszenia negatywnych następstw prawodawstwa unijnego (np. dyrektywy 96/71/WE) oraz prawa wewnętrznego krajów członkowskich – niemieckiej ustawie o gwarantowanym minimalnym wynagrodzeniu godzinowym dla pracowników zatrudnionych na terenie Republiki Federalnej Niemiec „MiLoG”.
W spotkaniu wzięli udział powołani członkowie Rady do spraw Promocji Żeglugi Śródlądowej oraz przedstawiciel Banku Gospodarstwa Krajowego.
Zgodnie z art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 28 października 2002 r. o Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowym w skład Rady wchodzą przedstawiciele ministrów, armatorów, zawiązków zawodowych pracowników żeglugi śródlądowej, zainteresowanych samorządów województw oraz ośrodków naukowych zajmujących się tematyką żeglugi śródlądowej.
Więcej informacji o Radzie znajduje się tutaj.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi