pc/MGMiŻŚ
Jerzy Materna, sekretarz stanu w ministerstwie gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, otworzył drugie spotkanie Rady do spraw Promocji Żeglugi Śródlądowej.
„Rada jako organ opiniodawczo-doradczy wspiera Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Zależy nam, aby Państwa aktywność w reprezentowanych środowiska była duża oraz liczę na wsparcie, konstruktywną dyskusję i zaangażowanie nie tylko dzisiaj, ale w Państwa bieżącej działalności na rzecz rozwoju żeglugi śródlądowej” – powiedział na początku spotkania Minister Jerzy Materna.
Spotkaniu przewodniczył prof. Zygmunt Babiński, który na wstępie zaznaczył jak istotną rolę pełni Rada w promowaniu śródlądowych dróg wodnych i korzyści dla gospodarki i mieszkańców wynikających z rozwoju transportu wodnego śródlądowego. W trakcie spotkania przedstawiono m.in.:
Bartosz Fabiańczyk – prezes Związku Polskich Armatorów Śródlądowych poruszył szereg zagadnień związanych z potencjalnymi ułatwieniami dla armatorów, którzy korzystają z Funduszu Żeglugi Śródlądowej. W dalszej części spotkania dyskutowano o kwestiach na rzecz zmniejszenia negatywnych następstw prawodawstwa unijnego (np. dyrektywy 96/71/WE) oraz prawa wewnętrznego krajów członkowskich – niemieckiej ustawie o gwarantowanym minimalnym wynagrodzeniu godzinowym dla pracowników zatrudnionych na terenie Republiki Federalnej Niemiec „MiLoG”.
W spotkaniu wzięli udział powołani członkowie Rady do spraw Promocji Żeglugi Śródlądowej oraz przedstawiciel Banku Gospodarstwa Krajowego.
Zgodnie z art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 28 października 2002 r. o Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowym w skład Rady wchodzą przedstawiciele ministrów, armatorów, zawiązków zawodowych pracowników żeglugi śródlądowej, zainteresowanych samorządów województw oraz ośrodków naukowych zajmujących się tematyką żeglugi śródlądowej.
Więcej informacji o Radzie znajduje się tutaj.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych