ew
Zmiany przepisów technicznych, mające zapewnić właściwy poziom bezpieczeństwa żeglugi, zakłada projekt nowelizacji ustawy o żegludze śródlądowej, który opublikowało w piątek Rządowe Centrum Legislacji.
Rządowy projekt nowelizacji ustawy dostosowuje krajowe przepisy do wymogów unijnej dyrektywy ws. wymagań technicznych dla statków żeglugi śródlądowej.
Zgodnie z projektem objęte ustawą ma być wydawanie unijnych świadectw zdolności żeglugowej, także określonych kategorii statków morskich, statków przeznaczonych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji.
Kolejną zmianą jest zastąpienie wspólnotowych świadectw zdolności żeglugowej oraz wspólnotowych tymczasowych świadectw zdolności żeglugowej przez odpowiednio unijne świadectwa zdolności żeglugowej albo tymczasowe unijne świadectwa zdolności żeglugowej.
Według autorów przepisów wdrożenie dyrektywy jest niezbędne do zapewnienia prawidłowego i zgodnego z obowiązującymi regulacjami międzynarodowymi ujednoliconego systemu wymagań technicznych dla statków i nadzoru nad nimi.
W projekcie zaznaczono, że ujednolicenie wpływa nie tylko na zapewnienie właściwego poziomu bezpieczeństwa żeglugi, ale również pozwala na uznawanie ważności wydawanych na ich podstawie dokumentów bezpieczeństwa, w rejonach żeglugi, na jakie zostały wydane, we wszystkich krajach objętych unijną dyrektywą.
Największe takie zamówienie w historii? Qatar Energy zamawia 18 wielkich gazowców za 6 mld dolarów
Bandera wygodna dla polskich armatorów i rządu. Jak przywrócić ją flocie handlowej?
Na oczach Zachodu rosyjska "flota-widmo" przewozi broń i ropę
Alarm dla portów. Potrzebna aktywizacja przemysłu Unii Europejskiej
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego