pc
Trzynaście firm z sektora spożywczego i bursztynniczego reprezentuje Polskę na targach Belt and Road Brand Expo w Szanghaju, które rozpoczęły się piątek - poinformowała Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Wydarzenie potrwa do 10 grudnia.
"Polskie wyroby bursztynnicze od lat robią furorę na chińskim rynku. Dlatego też na targach Belt and Road Expo w Szanghaju wystawia się aż osiem polskich firm z tego sektora" – podkreślił, cytowany w komunikacie, Andrzej Juchniewicz, kierownik biura handlowego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Szanghaju. Dodał, że wartość polskiego rynku biżuterii z bursztynu wynosi ok. 200 mln euro, a ponad połowa produkcji jest sprzedawana za granicę – w dużej części do Chin.
Belt & Road Brand Expo to targi towarów eksportowych z państw z całego świata organizowane w ramach wspierania chińskiego projektu Pasa i Szlaku. Ich celem jest zbudowanie platformy handlowej oraz zwiększenie dostępności do rynku chińskiego "kolejnych grup produktowych, zwłaszcza z krajów znajdujących się na trasie szlaku, w tym Polski" - wskazał PAIH.
"Po formule promocji polskiego sektora eksportowego w ramach platformy współpracy krajów EŚW 16+1 inicjatywa Pasa i Szlaku daje doskonałą okazję do dalszych inicjatyw zwiększenia wolumenu polskiego eksportu do Chin" - zaznaczono.
Jak wskazano, Polska uczestniczy w targach jako jeden z niewielu krajów europejskich. "Drugiego dnia targów planowany jest roadshow oraz prezentacja polskich przedsiębiorców na specjalnie przygotowanej scenie" - zapowiedział Juchniewicz.
Na targach Belt & Road Brand Expo swoje wyroby prezentują przedsiębiorcy z takich branż jak żywność, napoje, turystyka i kultura, sport i zdrowie, czy inwestycje i handel.
Największe takie zamówienie w historii? Qatar Energy zamawia 18 wielkich gazowców za 6 mld dolarów
Bandera wygodna dla polskich armatorów i rządu. Jak przywrócić ją flocie handlowej?
Na oczach Zachodu rosyjska "flota-widmo" przewozi broń i ropę
Alarm dla portów. Potrzebna aktywizacja przemysłu Unii Europejskiej
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego