pc
Trzynaście firm z sektora spożywczego i bursztynniczego reprezentuje Polskę na targach Belt and Road Brand Expo w Szanghaju, które rozpoczęły się piątek - poinformowała Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Wydarzenie potrwa do 10 grudnia.
"Polskie wyroby bursztynnicze od lat robią furorę na chińskim rynku. Dlatego też na targach Belt and Road Expo w Szanghaju wystawia się aż osiem polskich firm z tego sektora" – podkreślił, cytowany w komunikacie, Andrzej Juchniewicz, kierownik biura handlowego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Szanghaju. Dodał, że wartość polskiego rynku biżuterii z bursztynu wynosi ok. 200 mln euro, a ponad połowa produkcji jest sprzedawana za granicę – w dużej części do Chin.
Belt & Road Brand Expo to targi towarów eksportowych z państw z całego świata organizowane w ramach wspierania chińskiego projektu Pasa i Szlaku. Ich celem jest zbudowanie platformy handlowej oraz zwiększenie dostępności do rynku chińskiego "kolejnych grup produktowych, zwłaszcza z krajów znajdujących się na trasie szlaku, w tym Polski" - wskazał PAIH.
"Po formule promocji polskiego sektora eksportowego w ramach platformy współpracy krajów EŚW 16+1 inicjatywa Pasa i Szlaku daje doskonałą okazję do dalszych inicjatyw zwiększenia wolumenu polskiego eksportu do Chin" - zaznaczono.
Jak wskazano, Polska uczestniczy w targach jako jeden z niewielu krajów europejskich. "Drugiego dnia targów planowany jest roadshow oraz prezentacja polskich przedsiębiorców na specjalnie przygotowanej scenie" - zapowiedział Juchniewicz.
Na targach Belt & Road Brand Expo swoje wyroby prezentują przedsiębiorcy z takich branż jak żywność, napoje, turystyka i kultura, sport i zdrowie, czy inwestycje i handel.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych