18.09.2016 r. weszła w życie nowa dyrektywa 2014/90/UE w sprawie wyposażenia morskiego (MED), uchylając dotychczasową dyrektywę 96/98/WE.
Ważność dotychczas wydanych certyfikatów
Istniejące certyfikaty badania typu wyrobu WE (moduł B) i certyfikaty zgodności WE (moduł G) wydane na zgodność z wymaganiami dyrektywy 96/98/WE zachowują swoją ważność do momentu, gdy:
osiągną swoją datę ważności lub
warunki zachowania ważności certyfikatu nie zostaną zachowane lub
załącznik A zostanie zaktualizowany w związku ze zmianą wymagań dotyczących wyrobu i/lub jego badania lub
wyrób nie będzie zgodny z wyrobem, dla którego wystawiono certyfikat zgodności wyrobu EC.
Istniejące certyfikaty zapewnienia jakości produkcji wyrobu WE (moduł D) i zapewnienia jakości wyrobu WE (moduł E) wydane na zgodność z wymaganiami dyrektywy 96/98/WE zachowują swoją ważność do momentu, gdy osiągną datę ważności.
Odnowienie powyższych certyfikatów po 18.09.2016 odbywa się zgodnie z wymaganiami nowej dyrektywy MED.
Załącznik A.1.
Dotychczasowy Załącznik A.1, określający jakiego wyposażenia dotyczy dyrektywa MED, będzie zastąpiony przez nowy akt prawny. Będzie on podawał daty, od których wymagania oraz normy badań będą obowiązywać, a także daty umieszczenia wyrobów na rynku i ostatniej daty ich zainstalowania na statkach z uwzględnieniem ram czasowych na wybudowanie nowego statku. Do czasu wejścia w życie pierwszego aktu prawnego obowiązują wymagania oraz normy badań określone w dyrektywie 2015/559/UE.
Więcej informacji o nowej dyrektywie, w tym podsumowanie najważniejszych zmian, w zakładce.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi