18.09.2016 r. weszła w życie nowa dyrektywa 2014/90/UE w sprawie wyposażenia morskiego (MED), uchylając dotychczasową dyrektywę 96/98/WE.
Ważność dotychczas wydanych certyfikatów
Istniejące certyfikaty badania typu wyrobu WE (moduł B) i certyfikaty zgodności WE (moduł G) wydane na zgodność z wymaganiami dyrektywy 96/98/WE zachowują swoją ważność do momentu, gdy:
osiągną swoją datę ważności lub
warunki zachowania ważności certyfikatu nie zostaną zachowane lub
załącznik A zostanie zaktualizowany w związku ze zmianą wymagań dotyczących wyrobu i/lub jego badania lub
wyrób nie będzie zgodny z wyrobem, dla którego wystawiono certyfikat zgodności wyrobu EC.
Istniejące certyfikaty zapewnienia jakości produkcji wyrobu WE (moduł D) i zapewnienia jakości wyrobu WE (moduł E) wydane na zgodność z wymaganiami dyrektywy 96/98/WE zachowują swoją ważność do momentu, gdy osiągną datę ważności.
Odnowienie powyższych certyfikatów po 18.09.2016 odbywa się zgodnie z wymaganiami nowej dyrektywy MED.
Załącznik A.1.
Dotychczasowy Załącznik A.1, określający jakiego wyposażenia dotyczy dyrektywa MED, będzie zastąpiony przez nowy akt prawny. Będzie on podawał daty, od których wymagania oraz normy badań będą obowiązywać, a także daty umieszczenia wyrobów na rynku i ostatniej daty ich zainstalowania na statkach z uwzględnieniem ram czasowych na wybudowanie nowego statku. Do czasu wejścia w życie pierwszego aktu prawnego obowiązują wymagania oraz normy badań określone w dyrektywie 2015/559/UE.
Więcej informacji o nowej dyrektywie, w tym podsumowanie najważniejszych zmian, w zakładce.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych