pc
Tunel pod Świną pomoże zintegrować Pomorze Zachodnie z resztą Polski. Ta inwestycja powstanie tak szybko, jak tylko pozwolą na to procedury i proces budowlany – zapewnił w piątek w Świnoujściu wicepremier Mateusz Morawiecki.
W piątek w Świnoujściu prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz i p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych Przemysław Gorgol podpisali umowę na dofinansowanie z funduszy unijnych budowy tunelu pod cieśniną Świna, czyli między wyspami Wolin i Uznam.
W uroczystości podpisania wzięli także udział wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki, minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk oraz wicemarszałek Sejmu Joachim Brudziński (PiS).
Morawiecki wskazał, że wybudowanie tunelu pomoże zintegrować Zachodnie Pomorze z resztą Polski. Dodał, że będzie to ważne dla rozwoju gospodarczego, społecznego, turystycznego, międzyludzkiego, a zarówno Świnoujście jak i Szczecin będą mogły się zupełnie inaczej rozwijać.
Morawiecki podkreślił, że budowa tego tunelu jest dobrze zaplanowana. – Mamy konkretne nie tylko plany, ale mamy również wszystkie plany rezerwowe. W sytuacji jeżeli okazałoby się, że jakiekolwiek sposoby finansowania zawodzą, mamy zapewnione finansowanie innego typu po to, żeby państwo polskie rzeczywiście pokazało tutaj, że jest państwem poważnym – wskazał wicepremier.
– Tworzymy państwo poważne, nie państwo papierowe – zadeklarował.
Morawiecki powiedział, że mieszkańcy, korzystając dotychczas z promu, tracili kilkanaście dni rocznie, oczekując na niego. – Zdecydowanie nam to nie odpowiada – podkreślił.
Jak zapewnił, „ta inwestycja powstanie”. – Powstanie tak szybko, jak tylko pozwolą na to już przeanalizowane przez nas procedury i proces budowlany. Nie pozwolimy na to, żeby ona była odsuwana ad Kalendas Graecas, żeby poszczególne etapy były powstrzymywane – wskazał.
– To jest znak firmowy naszej strategii rozwoju odpowiedzialnego, że chcemy, żeby ten rozwój był oparty o trwałe podstawy również w takich miastach jak Świnoujście – podsumował.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych