pc
Przetarg na wykonanie studium wykonalności, które pokaże, jakie prace należy wykonać, aby przywrócić żeglowność na Odrze, zostanie ogłoszony najprawdopodobniej w maju tego roku – poinformował PAP wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Jerzy Materna.
– Jesteśmy na ostatnim etapie przygotowania przetargu. Mam nadzieję, że w maju uda nam się ogłosić duży przetarg na studium wykonalności dla Odrzańskiej Drogi Wodnej od Świnoujścia do Kędzierzyna-Koźla, czyli do granicy państwa – powiedział PAP Materna.
– Kilka miesięcy wcześniej strona czeska rozpoczęła prace nad studium wykonalności dla Odry. Naszym celem jest przede wszystkim dojście do Dunaju – dodał.
Materna poinformował, że prace związane z przygotowaniem studium wykonalności potrwają około półtora roku.
Z wypowiedzi Materny wynika, że z pozyskaniem pieniędzy na doprowadzenie Odry do żeglowności nie byłoby problemu, gdyż resort spotyka się z zainteresowanymi inwestorami, którzy są gotowi wyłożyć pieniądze na inwestycje związanie z pracami, które mają przywrócić polskim rzekom żeglowność.
Materna powiedział, że ze wstępnych szacunków wynika, iż doprowadzenie Odrzańskiej Drogi wodnej do IV klasy żeglowności będzie wymagało nakładów rzędu 31 mld zł.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych