pc
Gaz LNG, który przypłynie do Polski ze Stanów Zjednoczonych, jest wynegocjowany po bardzo dobrych cenach – powiedział wicepremier Mateusz Morawiecki dziennikarzom w piątek w Świnoujściu (zachodniopomorskie).
– Gaz ze Stanów Zjednoczonych jest wynegocjowany po bardzo dobrych cenach – powiedział Morawiecki. – Nie ma tutaj żadnych pozacenowych elementów, co jest bardzo ważne, bo w 2019 r. przystępujemy lub nie do procesu renegocjacji kontraktu, który kończy się w 2022 r. – dodał.
– Po to wybudowaliśmy terminal LNG w Świnoujściu, żeby uniezależniać się coraz bardziej od tego dyktatu cenowego, czy, mówiąc wprost, nawet od rosyjskiego szantażu cenowego – podkreślał wicepremier.
Morawiecki powiedział także, że amerykański gaz jest kupowany na rynku spotowym. Jak dodał, „to nie jest jeszcze gaz, który przypłynie w wyniku kontraktu długoterminowego, ale od tego się zaczyna”.
W połowie czerwca do świnoujskiego terminala LNG przypłynie gazowiec z amerykańskim LNG. To pierwsza dostawa skroplonego gazu z USA nie tylko do Polski, ale Europy Północnej. Dotąd amerykańskie LNG trafiało wyłącznie na rynki Europy Południowej m.in. Hiszpanii i Turcji.
Dziennikarze pytali także wicepremiera o gazociąg do Norwegii. – Ta sprawa jest cały czas w procesie negocjacyjnym – odpowiedział Morawiecki. Jak dodał, można na negocjacje patrzeć z optymizmem, „chociaż oczywiście proces budowy takiego gazociągu do Norwegii to jest proces wielu ustaleń”. – Negocjacji zarówno z Norwegią, jak i z Danią. Wielostronnych negocjacji, więc on na pewno jest jeszcze niezakończony, ale sądzę, że można przy naszej determinacji bardzo pozytywnie również patrzeć na ten odcinek działań gospodarczych – wskazał Morawiecki.
Wicepremier gościł w piątek w Świnoujściu z okazji podpisania umowy na dofinansowanie ze środków unijnych budowy tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych