ew/MGMiŻŚ
3 grudnia, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Grzegorz Witkowski wziął udział w posiedzeniu Rady UE ds. Transportu, Telekomunikacji i Energii w Brukseli.
Podczas posiedzenia Ministrowie państw członkowskich Unii Europejskich dyskutowali nad projektem zmiany dyrektywy w sprawie minimalnego poziomu wykształcenia marynarzy.
Dyrektywa uprości i uporządkuje obecnie obowiązujące unijne regulacje dot. wyszkolenia marynarzy i wydawania im świadectw.
Rada debatowała również nad projektem rozporządzenia ustanawiającego system europejskich morskich pojedynczych punktów kontaktowych (European Maritime Single Window).
Minister Witkowski wyraził poparcie dla rozporządzenia, które służy zredukowaniu obciążeń administracyjnych dla transportu morskiego. Rozporządzenie zapewnieni uproszczone i w pełni zharmonizowanych na poziomie Unii Europejskiej procedury dla raportowania formalności sprawozdawczych ze statków wchodzących i wychodzących z portów państw członkowskich Unii Europejskiej.
Ponadto Ministrowie przyjęli konkluzję Rady w sprawie żeglugi śródlądowej, jako przyjaznej środowisku gałęzi transportu, którą należy wspierać w celu uwolnienia jego pełnego potencjału.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych