sons
Na konieczność ciągłego reformowania UE zwróciła uwagę kanclerz Angela Merkel w wygłoszonym w czwartek w Bundestagu rządowym oświadczeniu w związku ze zbliżającym się przejęciem przez Niemcy rotacyjnej prezydencji Unii Europejskiej i unijnym szczytem w piątek.
Wyraziła przy tym opinię, że w następstwie brexitu zwartość pozostałych państw członkowskich UE wzmocni się.
"Europa jest otwartym, dynamicznym porządkiem pokoju i wolności, który możemy i musimy wciąż ulepszać. Europa potrzebuje nas i my potrzebujemy Europy" - powiedziała szefowa niemieckiego rządu. Dodała, że Europa to nie tylko historyczne dziedzictwo, lecz "projekt, który wiedzie nas ku przyszłości".
Jak zaznaczyła, w ubiegłych latach UE się rozszerzyła, ale również pogłębiła - do czego przyczyniły się także konflikty i mozolne spory, gdyż w ich efekcie wzrosło zaufanie między państwami członkowskimi.
"Również ta decyzja (Wielkiej Brytanii o wyjściu z UE - PAP), której sobie nie życzyliśmy, doprowadziła ostatecznie tylko do tego, że my jako 27 państw członkowskich jesteśmy silniej niż kiedykolwiek kierowani świadomością, iż jedynie jako wspólnota możemy zapewnić realizację naszych europejskich wartości i interesów oraz ich poszanowanie na całym świecie" - podkreśliła Merkel.
Przypomniała, że UE przetrwała już wiele kryzysów, a nieporozumienia i błędne oceny pojawiały się wciąż na nowo. "Ale nigdy nie doprowadziły one do załamania się Europy, do jej fiaska" i również brexit niczego pod tym względem nie zmieni - zapewniła niemiecka kanclerz. (PAP)
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych