pc
Komisja Europejska poinformowała we wtorek, że zatwierdziła plan pomocy publicznej w wysokości 1 mld zł na wsparcie budowy i modernizacji infrastruktury transportu intermodalnego w Polsce.
Transport intermodalny to przewóz ładunków wykorzystujący więcej niż jeden rodzaj transportu.
Wsparcie, ze środków publicznych, na które Komisja udzieliła zgody, ma obejmować m.in. zakup specjalistycznego sprzętu wymaganego do transportu intermodalnego (np. do podnoszenia i przeładunku czy wspierających zarzadzanie flotami systemów telematycznych i satelitarnych). Fundusze mają też być przeznaczone na zakup i modernizację wyspecjalizowanego taboru kolejowego.
"Komisja stwierdziła, że działanie to jest konieczne w celu poprawy konkurencyjności usług transportu intermodalnego w Polsce" - podkreślono w komunikacie. Urzędnicy w Brukseli uznali, że plany rządu są proporcjonalne do przepisów UE dotyczących pomocy państwa.
Pomoc ma być dostępna dla operatorów intermodalnych i spółek leasingujących tabor kolejowy. Rząd będzie wspierał do 50 proc. kosztów kwalifikowalnych, dzięki finansowaniu z funduszu spójności UE. Program będzie obowiązywał do 31 grudnia 2023 r.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych