jk
Katalonia szykuje się do referendum niepodległościowego, a hiszpański rząd podejmuje specjalne środki ostrożności i przygotowuje się do zgromadzenia zwiększonych sił bezpieczeństwa w jednym miejscu. W tym celu wyczarterował trzy promy.
1 października w Katalonii odbyć ma się referendum niepodległościowe, które z punktu widzenia hiszpańskiego prawa jest nielegalne. Na ulicach Barcelony doszło już do starć sił hiszpańskiej policji oraz zwolenników ogłoszenia niepodległości przez Katalonię. Niedawno aresztowanych zostało 14 urzędników związanych z organizacją referendum. Sytuacja staje się coraz bardziej napięta, a hiszpański rząd przygotowuje się na różne scenariusze.
Jednym ze środków przedsięwziętych właśnie przez hiszpańskie władze stało się wyczarterowanie trzech promów. To właśnie na nich mają zostać zakwaterowani policjanci, Straż Obywatelska oraz służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo. Przez dwa tygodnie promy będą stacjonowały w dwóch portach – dwie jednostki w Barcelonie, a jedna w Tarragonie. Wiadomo, że jednym z celów zgromadzonych służb będzie zablokowanie referendum.
Wspomniane trzy promy mogą pomieścić w sumie 6600 pasażerów. To – jak zauważają komentatorzy – daje pewien obraz tego, jakie dodatkowe siły policji zamierza w jednym miejscu zebrać hiszpańska władza. Niewykluczone, że nie będą to jedyne promy, z których skorzysta hiszpański rząd.
Obserwatorzy zwrócili uwagę, że jednym z promów, który wyczarterował hiszpański rząd, jest jednostka Moby Dada, która pływa na co dzień w barwach Moby Ferries. Firma słynie z tego, że wykorzystuje do ozdabiania swoich promów postacie z popularnej serii animowanej „Zwariowane melodie”, produkowanej przez Warner Bros.
Pozostałe dwa promy wyczarterowane przez Hiszpanów to jednostki GNV Azzurra oraz Rhapsody (obie należące do GNV: Grandi Navi Veloci).
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych