pc
Ambicją polskiego rządu, prezydenta i przedsiębiorców jest to, aby ze swoimi planami gospodarczymi i rozwojem podążać dalej, także poza Unię Europejską - mówił podczas Polsko-Singapurskiego Forum Biznesowego w Warszawie prezydent Andrzej Duda.
Prezydent przypomniał podczas poniedziałkowego wystąpienia, że obecnie ponad 80 proc. polskich obrotów handlowych to wymiana z państwami Unii Europejskiej.
"Czy to źle, czy to dobrze, można oceniać różnie. Ja cieszę się oczywiście, że ten obrót międzynarodowy jest, cieszę się, że mamy w ramach UE partnerów wypróbowanych (...) Ale myślę, że przyszedł czas, że jest dzisiaj wielką ambicją i polskiego rządu, i polskiego prezydenta, ale także i polskich przedsiębiorców, którzy czują się silni także na rynku międzynarodowym, także na tym rynku europejskim, aby ze swoimi planami gospodarczymi, ze swoim rozwojem gospodarczym podążać dalej" - mówił prezydent.
Andrzej Duda wskazał, że to właśnie dla polskich firm Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIiH) otwiera swoje przedstawicielstwa na świecie, m.in. w Singapurze.
Zdaniem prezydenta polsko-singapurska współpraca już zaczyna przynosić "miliardowe obroty między naszymi krajami". Dodał, że państwo to jest jednym z najważniejszych azjatyckich partnerów Polski, obok Chin, Indii i Wietnamu.
Ocenił, że działające w Singapurze biuro PAIiH daje szansę na rozwój wzajemnych relacji gospodarczych, tak dla rodzimych firm chcących inwestować w Azji, jak i dla singapurskich przedsiębiorców chcących inwestować w Polsce.
"To Singapur jest właśnie tym azjatyckim tygrysem, państwem, o którym się mówi jako o drugim porcie oceanicznym na świecie. Jest potęgą handlową Azji" - zaznaczył Duda.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych