pc
Chiny zakazują eksportu gazu LNG do Korei Północnej i zamierzają ograniczyć handel ropą naftową z tym krajem - ogłosiło w sobotnim oświadczeniu chińskie ministerstwo handlu. To krok zgodny z sankcjami Rady Bezpieczeństwa ONZ nałożonymi na Pjongjang.
Pekin ze skutkiem natychmiastowym całkowicie zakazuje eksportu skroplonego gazu ziemnego (LNG) do Korei Północnej oraz importu tekstyliów z tego państwa - podano w dokumencie. Ograniczenia na chiński eksport ropy naftowej mają wejść w życie 1 października.
14 września chińskie ministerstwo handlu oświadczyło, że zakazuje importu węgla, rudy żelaza, ołowiu oraz owoców morza z Korei Północnej.
Północnokoreański import chińskich produktów wzrósł o 36,7 proc. w pierwszym półroczu 2017 roku w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami 2016 roku. W tym samym okresie chiński import z Korei Płn. spadł o 7,6 proc. Chiny to największy partner handlowy izolowanego gospodarczo komunistycznego reżimu.
Minister spraw zagranicznych Chin Wang Yi wezwał w czwartek Pjongjang do poniechania programu nuklearnego. Podkreślił zarazem, że Pekin konsekwentnie opowiada się za denuklearyzacją Półwyspu Koreańskiego.
Reuters poinformował w czwartek, że chiński bank centralny polecił bankom wstrzymanie świadczenia usług finansowych oraz pozamykanie spraw związanych z kredytami dla klientów z Korei Północnej.
Po szóstej, największej z dotychczasowych północnokoreańskiej próbie nuklearnej przeprowadzonej 3 września Rada Bezpieczeństwa ONZ jednomyślnie rozszerzyła sankcje wobec Pjongjangu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych