mk/PAP
Morskie wody wewnętrzne Zalewu Szczecińskiego i Zalewu Kamieńskiego będą miały plany zagospodarowania przestrzennego, by w przyszłości m.in. ułatwić inwestycje. Według dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie nie może być tak, że ktoś na lądzie projektuje hotel, do którego będzie chciał w przyszłości dobudować marinę, a ktoś inny wyznacza w tym samym miejscu rezerwat przyrody na wodzie.
Plany zagospodarowania przestrzennego pomogą wskazać sposoby zagospodarowania Zalewu Szczecińskiego i Zalewu Kamieńskiego - powiedział w środę PAP dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie Andrzej Borowiec.
"Na morzu są szlaki żeglugowe, obszary, gdzie rybacy łowią ryby, obszary ochronne, podmorskie kable, poligony, rurociągi, miejsca, gdzie mają być zlokalizowane wiatraki, miejsca eksploatacji surowców i obszary, którymi są zainteresowane różne instytucje naukowo-badawcze" - powiedział Borowiec. Jak dodał, duża liczba obszarów działalności powoduje konflikty, których dzięki planom będzie można uniknąć.
W planach zagospodarowania trzeba będzie wyznaczyć tereny pod inwestycje, wskazać obszary wyłączone z inwestowania z uwagi na strefy ochronne, a także uwzględnić obszary pracy rybaków - wyliczał dyrektor.
Zdaniem Borowca, gotowe plany zagospodarowania pozwolą dyrektorom urzędów morskich wydawać pozwolenia na inwestycje na miejscu. Obecnie każda inwestycja na obszarach morskich, czyli na morzu terytorialnym i morskich wodach wewnętrznych, wymaga tzw. pozwolenia na wznoszenie sztucznych wysp, konstrukcji i urządzeń, które wydaje minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej - powiedział.
Projekty planów zagospodarowania nie obejmują dużych portów w Policach, Szczecinie i Świnoujściu, dla których będą robione osobne plany - dodał dyrektor.
Ze względu na skomplikowane procedury plany mogą być gotowe za około dwa lata. Koszt sporządzenia planów dla Zalewu Szczecińskiego i Zalewu Kamieńskiego to 1,2 mln zł, z czego zdecydowana większość pochodzi z funduszy unijnych.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych