• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Andrzej Borowiec: Dzięki planom zagospodarowania Zalewów Szczecińskiego i Kamieńskiego unikniemy konfliktów

mk/PAP

25.01.2017 20:39 Źródło: PAP
Strona główna Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska Andrzej Borowiec: Dzięki planom zagospodarowania Zalewów Szczecińskiego i Kamieńskiego unikniemy konfliktów

Partnerzy portalu

Andrzej Borowiec: Dzięki planom zagospodarowania Zalewów Szczecińskiego i Kamieńskiego unikniemy konfliktów - GospodarkaMorska.pl

Morskie wody wewnętrzne Zalewu Szczecińskiego i Zalewu Kamieńskiego będą miały plany zagospodarowania przestrzennego, by w przyszłości m.in. ułatwić inwestycje. Według dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie nie może być tak, że ktoś na lądzie projektuje hotel, do którego będzie chciał w przyszłości dobudować marinę, a ktoś inny wyznacza w tym samym miejscu rezerwat przyrody na wodzie.

Plany zagospodarowania przestrzennego pomogą wskazać sposoby zagospodarowania Zalewu Szczecińskiego i Zalewu Kamieńskiego - powiedział w środę PAP dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie Andrzej Borowiec.

"Na morzu są szlaki żeglugowe, obszary, gdzie rybacy łowią ryby, obszary ochronne, podmorskie kable, poligony, rurociągi, miejsca, gdzie mają być zlokalizowane wiatraki, miejsca eksploatacji surowców i obszary, którymi są zainteresowane różne instytucje naukowo-badawcze" - powiedział Borowiec. Jak dodał, duża liczba obszarów działalności powoduje konflikty, których dzięki planom będzie można uniknąć.

W planach zagospodarowania trzeba będzie wyznaczyć tereny pod inwestycje, wskazać obszary wyłączone z inwestowania z uwagi na strefy ochronne, a także uwzględnić obszary pracy rybaków - wyliczał dyrektor.

Zdaniem Borowca, gotowe plany zagospodarowania pozwolą dyrektorom urzędów morskich wydawać pozwolenia na inwestycje na miejscu. Obecnie każda inwestycja na obszarach morskich, czyli na morzu terytorialnym i morskich wodach wewnętrznych, wymaga tzw. pozwolenia na wznoszenie sztucznych wysp, konstrukcji i urządzeń, które wydaje minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej - powiedział.

Projekty planów zagospodarowania nie obejmują dużych portów w Policach, Szczecinie i Świnoujściu, dla których będą robione osobne plany - dodał dyrektor.

Ze względu na skomplikowane procedury plany mogą być gotowe za około dwa lata. Koszt sporządzenia planów dla Zalewu Szczecińskiego i Zalewu Kamieńskiego to 1,2 mln zł, z czego zdecydowana większość pochodzi z funduszy unijnych.

Partnerzy portalu

KONFERENCJA_PRAWA_MORSKIEGO_UG_2024
legal_marine_mateusz_romowicz_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.