Oszusta, który sprzedał mieszkańcowi powiatu wolsztyńskiego (Wielkopolskie) kontener morski poszukują tamtejsi policjanci. Poszkodowany kupił kontener, wpłacił pieniądze, nigdy nie doczekał dostawy towaru.
Biuro prasowe wolsztyńskiej policji podało, że ofiarą oszusta padło przynajmniej kilka innych osób.
W ostatnich dniach mężczyzna na internetowej platformie handlowej trafił na ogłoszenie dotyczące sprzedaży kontenera morskiego. Skontaktował się telefonicznie ze sprzedającym uzgadniając warunki transakcji.
"Zgodnie z umową przesyłka miała trafić do niego 12 stycznia. Mężczyzna przelał tytułem zapłaty 7 tys. złotych, pokrywając w tym również koszt transportu. Gdy kontener nie dotarł do kupującego, ten postanowił skontaktować się ze sprzedającym i wyjaśnić powód takiego stanu rzeczy. Okazało się, że numer był już niedostępny" – podała policja.
Mężczyzna wyszukał w Internecie firmę, od której - jak myślał - kupił kontener i zadzwonił pod wskazany tam numer telefonu. Wtedy okazało się, że padł ofiarą oszusta. Właściciel firmy przyznał, że dzwoniło do niego kilka innych osób próbując wyjaśnić sprawę zakupu kontenera. Dodał też, że nigdy nie zajmował się taką sprzedażą.
Wolsztyńska policja podała, że w sprawie wszczęte zostało postępowanie przygotowawcze. W przypadku ustalenia sprawcy przestępstwa musi liczyć się z odpowiedzialnością karną, której górną granicą jest 8 lat więzienia.
Fot. Depositphotos
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych