21 maja został uruchomiony w Tokio program współpracy społecznej pn. „Nauka o zarządzaniu kontenerami” (Container Management Science), we współpracy z uniwersytetem. Ma to stanowić krok w kierunku sprostania coraz bardziej złożonym i różnorodnym wyzwaniom stojącym przed branżą morską. Program ma zgromadzić ekspertów z różnych dziedzin akademickich w celu wspierania długoterminowej współpracy między przemysłem a środowiskiem akademickim w celu rozwoju zrównoważonej i przyszłościowej żeglugi kontenerowej.
Aby sprostać wyzwaniom i zbudować zrównoważony i odporny przemysł żeglugi kontenerowej, ONE i Uniwersytet Tokijski ustanowiły program współpracy społecznej w celu wzmocnienia relacji między przemysłem a środowiskiem akademickim, jednocześnie integrując wiedzę z różnych dziedzin wiedzy. Tego typu przedsięwzięcia mają służyć jako platforma do wymiany doświadczeń i współpracy, która umożliwi prywatnym firmom, instytucjom badawczym i uniwersytetom współpracę nad wspólnymi kwestiami interesu publicznego, wykorzystując ich wiedzę oraz doświadczenie.
Branża transportu kontenerowego stoi jednak w obliczu wielu wyzwań, którym należy stawić czoła. Jak podkreśla ONE, ok. 80% światowego handlu odbywa się drogą morską, a żegluga kontenerowa odgrywa ważną rolę w utrzymaniu gospodarki wielu państw oraz przedsiębiorstw. Blokady tras żeglugowych bądź naruszenie transportów kontenerowców mają ogromny wpływ na sytuację wielu podmiotów, wpływając też na działanie łańcucha dostaw. Globalne zakłócenia transportu spowodowane wpierw pandemią COVID-19 i takimi incydentami jak ataki jemeńskich bojowników Huti na żeglugę w rejonie Morza Czerwonego i Zatoki Adeńskiej wskazuje, jak kluczową rolę odgrywa żegluga kontenerowa oraz jakie jest związane z nią ryzyko. Opracowanie odpornego łańcucha dostaw, który może niezawodnie wspierać zatrudnienie i działalność gospodarczą przedsiębiorstw, jest pilną kwestią, podobnie jak poprawa i usprawnienie działania statków i sprzętu kontenerowego, w tym obsługującego je w terminalach portowych. Kluczowe znaczenie ma również ciągłe zmniejszanie wpływu żeglugi na środowisko przy jednoczesnym uwzględnianiu zasad zarządzania ESG i wymagań Międzynarodowej Organizacji Morskiej, a także kształcenia nowych kadr morskich, które będą rozwijać branżę.
Zdaniem japońskiego giganta branży kontenerowej będzie on w stanie zrealizować zrównoważony transport poprzez rozwój innowacji w odpowiedzi na coraz bardziej złożone wyzwania, w tym wiążące się z optymalizacją operacyjną i zarządzaniem obsługą zamówień. Do tego dochodzi zarządzanie ryzykiem i dekarbonizacja żeglugi, stąd ONE inwestuje m.in. w nisko- i zeroemisyjne statki. W ostatnim czasie firma biła nowe rekordy w transporcie jak największej liczby pełnych kontenerów załadowanych na jeden statek. Pod konie lutego tego roku w Singapurze na ONE Infinity (IMO 9933004) umieszczono ładunek mający równowartość 22 206 pełnych kontenerów. W ten sposób firma dąży do jak największej optymalizacji transportu.
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
Latarnie Gospodarki Morskiej 2021 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym