pc
XIX-wieczny szkuner Elbe no. 5 zatonął 8 czerwca w okolicach Hamburga po zderzeniu z kontenerowcem Astrosprinter. Według najnowszych informacji, w wypadku rannych zostało 9 osób. Do sieci trafił film pokazujący chwile tuż przed kolizją.
Na nagraniu widać poruszenie na pokładzie szkunera, ktoś uruchamia sygnał dźwiękowy. Film kończy się tuż przed zderzeniem żaglowca z prawie 142-metrowym kontenerowcem Astrosprinter. Statek nie został uszkodzony i mógł dalej kontynuować rejs, Elbe no. 5 natomiast poszedł na dno.
Policja prowadzi dochodzenie w sprawie tego zdarzenia.
Elbe no. 5 to ostatni drewniany żaglowiec zbudowany w Hamburgu. XIX-wieczna jednostka ma 37 m długości. Transportowała pilotów na statki, które oczekiwały na Morzu Północnym na wejście do Portu w Hamburgu.
W roku 1920 żaglowiec został wycofany z eksploatacji. Kupił go amerykański poszukiwacz przygód Thomas Warwick.
W 2002 r. Fundacja Hamburg Maritime odkupiła jednostkę od handlarza antykami, dzięki czemu zabytkowy żaglowiec trafił z powrotem do Niemiec.
Elbe no. 5 przeszedł w Danii remont o wartości 1,5 mln euro. Zaledwie dwa tygodnie temu ponownie wszedł do eksploatacji jako wycieczkowy żaglowiec.
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim
Okręty podwodne mieczem sił morskich. Model odstraszania morskiego definiujący równowagę strategiczną
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Polska i Norwegia współautorami bezpieczeństwa Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu